6 Aralık 2014 Cumartesi

Samsun’da Güçlü Siyaset Var Mı?

“Samsun Alaçam MEB Hizmet İçi Eğitim Enstitüsü” başlığı atılmıştı yazıya, devamı şöyle geliyordu: “İsmail Ağabey; 1986 yılında, Alaçam-Göçkün Köyünde denize 50-60 metre içerde 120.000 metrekare alanın Milli Eğitim Bakanlığına tahsisi sağlanmıştır. 20 dönümüne Göçkün Pansiyonlu İlköğretim Okulu yaptırılmış, uzak dağ köylerindeki okulsuz çocuklar ve birleştirilmiş sınıflardan en iyi imkanlar sağlanarak köy çocuklarının eğitimine sunulmuştur.

1986 yılında Kaymakamlık ve Valilik kanalı ile bu arazinin 100 dönümüne Hizmet İçi Eğitim Tesisleri yapılması için Milli Eğitim Bakanlığı’na teklif edilmiştir. Teklif yıllarca yenilenmiştir, Samsunun seçilmiş bütün Vekillerine, Valilerine, Milli Eğitim Müdürlerine takibi için iletilmiş olmasına rağmen “İHTİYAÇ YOK” diye reddedilmiştir. Samsuna ihtiyaç yok denilirken, Aksaray, Erzurum, Van, Mersin, Rize Çayeli ve Yalova’ya bu tesisler daha sonradan yapılmıştır.

Bir MEB Hizmet İçi Eğitim Tesislerine yılda 10.000 kursiyer yurdun her yerinde gelmekte ve en az 1 hafta seminer görmekteler. Saat 13.00 de biten seminer sonrası başlar çevre gezileri. Böyle bir tesisin Alaçam ve dolayısıyla Samsun’a katkıları nelerdir:

1-İlimiz eğitimine olumlu katkıları,
2-10 bin geliş 10 bin gidiş yolcu,
3-Öğretim üyesi ilim adamları, üst düzey bürokratlar ilimize gelecek,
4-Dönüşlerinde yörenin hediyelik yiyeceklerinden evlerine-eş dostlarına götürülmesi,
5-Bu tesislerde aşçı-bekçi-hizmetli vb. en az 50 kişiye iş,
6-Yaz kurslarına gelirken ailece gelenlerin tatil için ayrıca ilimize ve ilçeye döviz bırakmaları,
7-Bir yığın artılar…

Peki, bu tesis nasıl yapılır.
A-DPT takip edilerek resmi yatırım programına alınması
B-Göçkün PİYO ek tesisler adı altında yatakhaneler ve derslikler yapıldıktan sonra bir değişiklik onayı ile Milli Eğitim Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Tesislerine(Enstitü) çevrilmesi
C-Menkul Kıymetler Borsası, Milli Piyango, Telekom, PTT gibi kuruluşlara eğitime destek yatırımı olarak yaptırılması,
D-Hayırsever vatandaşlara veya büyük müteahhitlere etkili olacak siyasilerin ricası ile..

Bu ve bunun gibi yollarla yaptırılabilir. Sonunda Samsun ili kazanır.” Gelelim bu tesislerin Samsun’a nasıl kazandırılacağının özüne. Bunun için öncelikle Samsun’da güçlü bir siyasi yapı ve güçlü siyasetçilerin olması gerekir. Samsun’un dokuz milletvekilinin parti gözetmeksizin bir araya gelerek işin üstüne üstüne gitmesi gerekir. Bu olur mu peki? Samsun’da güçlü bir siyaset ve siyasetçi var mı?
Gelin bu sorunun cevabını şimdi vermeyin. Önümüzde bir seçim var.

Bu seçim öncesi Samsun’daki Siyasi Parti yöneticileri, milletvekilleri bir araya gelip bu işi kotarabilecekler mi? Bunu bekleyin. İşte öneri. Arazi orada duruyor. O arazi başka birilerine verilmeden, sahildedir orada yazlıklar olur diye TOKİ’ye pas edilmeden Samsun’daki siyasetçiler ve milletvekilleri bakalım Milli Eğitim Bakanlığı’na Hizmet İçi Eğitim Enstitüsünü (Tesislerini) oraya yaptırabilecek mi?

Ey milletvekilleri, bazılarınızın üç dönem diye vekilliği son buluyor, yerinize yeniler gelecek. Bazılarınız belki başka illerden aday olacaksınız, bazılarınız aday olsa da seçilemeyecek veya aday bile yapılmayacak belki. Gelin, henüz Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin çatısı altında bulunurken Alaçam ve Samsun’a kazandırın bu tesisi. Kazandırın ki siz musalla taşında yatarken imam cemaate “Nasıl Bilirsiniz” diye sorduğunda gönülden kopan “İyi biliriz” kelimeleri dökülsün ağızdan.

Kerhen söylenen “İyi biliriz” ile uğurlamasın cemaat sizi… Kısacası hem “Bu geçe” hem de “Öççe geçe” için… Sahi Samsun’da “Güçlü Siyaset” var mı? Bekleyip görelim bakalım.

/İsmail BAŞARAN
6 Aralık 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder