25 Aralık 2014 Perşembe

Samsun Ve Ulaştır-Ma

Yaşa yeterli olmayanlar hatırlamazlar, belki sadece büyüklerinin anlattıklarından dinlemiş olabilirler. 1960 ve 70’li yıllar ile öncesinde Karadeniz’de yolcu gemileri çalışırdı. Bunlardan bazıları her limana uğrar yolcu alır bırakır bazıları ise sadece büyük limanlara uğrardı. Liman olmayan kentlerde yolcu gemilerine sandallarla gidilir yolcular ve yükler alınır, yolcular ve yükler bindirilirdi. Sonuçta bu bir ulaştırma yöntemiydi ve Karadeniz’deki sahillerimizde böyle bir taşımacılık gerçekleştirilirdi.

Samsun özeline baktığımızda karayolundan başka denizyolu da vardı bu kendimizde. Hatta demir yolu da… Deniz ve Demir yoluyla hem insan hem de yük taşınırdı. Samsun Deniz, Demir, Hava ve Kara yolu ile ulaşılan ve bu yolların kullanıldığı Türkiye’nin en gelişmiş illerinde ilk sıralarda gelmekteydi. Bugünlerde tu kaka dediğimiz o yıllarda böyleydi işte Samsun. Çok övdüğümüz bu günkü yıllarda Samsun’da bu dört taşımacılık yolundan Deniz’de olan var mı? Yok. Olmalı mı? Elbette olmalı. Peki nasıl?

Samsun şu anda ulaştırma konusunda bir hayli şanslı konumda. Çünkü Vali İbrahim Şahin daha önce Ulaştırma Bakanlığı Müsteşarlığı görevinde bulundu. O nedenle Samsun’un ulaştırma konusundaki sorunlarını birebir bilenlerdendir. Yani sorunları bilen insan çözüm yollarını da çalışmış olmalıdır. Kısaca Samsun, Vali İbrahim Şahin’i ilin ulaştırma sorunlarının çözümü için sonuna kadar desteklemelidir.

İstanbul ile Konya arasının hızlı trenle 4,5 saate düşmesinden övünen iktidar bunu Samsun’a da uygulamalıdır. “Samsun’a hızlı tren gelmeli” cümlesi artık her platformda sık sık söylenmelidir. Dedim ya Vali İbrahim Şahin bu konunun bir zamanlar ta göbeğinde bulunan insandır. İş bilen ve yapacak olan vardır. Bunu tetiklemek de iktidar milletvekillerine düşmektedir. Hazır seçim de geliyor, bir kazma bile yeterli değil midir?
(…)

/İsmail BAŞARAN
25 Aralık 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder