14 Aralık 2014 Pazar

Samsun Kitap Fuarı

Samsun Kültür hayatına dair önemli toplantılar, paneller, sanat gösterileri, şiir dinletileri, sinema festivalleri sürekli yapılır oldu.  Ama bunların halka duyurulamasın da önemli sorunlar devam ediyor.  Geçen hafta sonu Samsun’da birçok etkinlik yapıldı.  Ama meraklı vatandaş için bile bunların varlığına ulaşmak zordu. Avrupa şehirlerinde gördüğümüz aylık küçük rehberlerin hazırlanması, tramvay gazetesi gibi duyuru gazetelerinin basılması etkin olabilir.  Samsun Life tarzı bir küçük kitapçık her ay hazırlanabilir.

Beni asıl heyecanlandıran 18-24 Mayıs 2015 tarihlerinde Samsun’da Kitap Fuarı açılacağı haberini almam oldu.  Gerçi başta Çarşamba olmak üzere küçük çapta kitap fuarları oldu ama TÜYAP’ın Samsun’da kitap fuarı açması kent için çok önemlidir. Üniversite yılarımızda İstanbul Tepebaşında açılmaya başlamıştı Tüyap Kitap Fuarları. Yazarları gördüğümüz, panellere katıldığımız, kitabı kokladığımız yerlerdi.  Öğrencilere ücretsizdi. 9 günlük fuar boyunca, her gün gitmeye çalışırdım.  Konferanslara katılır, imza kuyruklarında beklerdim.  İçimize kitap ateşi çok uzun yıllar önce düşmüştü gerçi.  Ama bu fuarlar bunu gür bir aleve dönüştürmüştü. Onlarca anı biriktirdim bu fuarlarda. Bugün kütüphanemin bir bölümünde bu fuarlardan alınan yüzlerce kitap var.

Samsun için bu fuar çok önelidir diye düşünüyorum.  Kentsel kimlik, kentin kültürel kimliği, kültürel gelişim açılarından bu fuarın sürekli kılınması gerekiyor. Açıdan kenttin ve kent yöneticilerinin de bu konuda desteklerini sunmaları temel şart. 18-24 Mayıs tarihlerinde Samsun’da 100.000 öğrencinin bu fuarı gezmesi için Başta Milli Eğitim ve Belediyeler olmak üzere bir planlama içinde olmalarını temenni ediyorum. Vezirköprü, Lâdik, Yakakent’teki köy çocukları da kitabın kokusunu almalı. OMÜ umarım bu fuara iştirak eder. Sendikalar okuma günlerine katılır. Sivil Toplum örgütleri destek olur. Kent bu fuarı yaşar.

Medyada desteğini esirgemez. Çünkü bu kenttin okumaya, bilgiye, gerçeğe çok ihtiyacı var.

/Cem ŞAHAN
14 Aralık 2014
http://www.hedefhalk.com/samsun-kitap-fuari-602434yy.htm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder