21 Aralık 2014 Pazar

Çiftlik AVM ve Çiftlikteki Ara Sokaklar…

Çiftlik AVM, galiba bitti. Buradaki eksiklerin zaman içerisinde tamamlanacağını sanıyorum. Samsunda yapılan güzel şeyleri beğeniyoruz, gördüğümüz eksikleri yazıyoruz ve eleştiriyoruz. Bunu neden yapıyoruz? Tabi ki eksiklerin giderilmesi için. Hep eksikler üzerinden hareket etmemeye dikkat ediyoruz. Ama eksiklerinde söylenmesi ve yazılması lazım. Ne yapalım, demokrasi böyle bir şey, iktidarda olanlar yapacak, kentte yaşayanlar ve muhalefette olanlarda gördüğü eksikleri söyleyecek. Bu eleştirilere kızanlar için yeni bir demokrasi yaratamayacağımıza göre bununla idare edeceğiz.

Çiftlik AVM’yi ben, daha başka türlü düşünüyordum ama ne yapalım, her şey bizim istediğimiz gibi olmuyor. Çiftlik dediğimiz Samsunun en işlek caddesinin, AVM oluşunda, şu ana kadar yapılan, Çiftlikten geçen trafik kaldırıldı. Ancak, gerek orada iş yeri olanların ve gerekse Çiftlik AVM’ de gezinti yapmak için gelenlerin, oto park ihtiyaçları düşünülmedi.

Her şey bir yana, Çiftliğin ara sokaklarına bayılıyorum, hele çay ocaklarının bulunduğu, gençlerin oturduğu kâffelerin bulunduğu sokaklar sanki şenlik yeri gibi oldu. Çay ocakları, lokantalar, Kâffeler, dükkânlar, iş yeri sahipleri işyerlerinin önlerine masalarını çıkarmışlar, insanlar oturuyor, gençler cıvıl cıvıl tavla oynuyor, sohbet ediyor ve kafa dinliyorlar. Bu durumdan şikâyet eden esnaf var mı bilemiyorum. Ama bildiğim ve gördüğüm şey, çiftlik deki ara sokakların halı hazırdaki halinin çok güzel olduğu.

Geçenlerde ara sokaklardan birinde iş yeri olan bir esnaf, çiftliğin ara sokaklarındaki bu masa ve sandalyelerin kaldırılacağını anlattı. Anlam veremedim, yanlış anlamış olabilirsiniz dedim, bu güzellik neden kaldırılsın ki dedim ama hayır hocam, 01 Ocak 2015 den itibaren bu ara sokaklardaki bu şenlik bitecek dediler. İnşallah doğru değildir.

Çiftliğin ara sokaklarındaki esnafın işi eskiye göre biraz düzelmişti, işsizliğin % 10’ları geçtiği bir ülkede, esnafın düzelmiş işine böyle engeller koymanın ne manası var diye düşündüm. Buna eskilerin tabiri ile kaş yapayım derken göz çıkartma derler. Temennimiz, çiftliğimizin ara sokaklarının bu güzel havasını bozulmamasıdır.

/Tekin AKIN
21 Aralık 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder