23 Aralık 2014 Salı

Köy Öğretmenleri

Samsun’da Milliği Eğitimin acınası haline rağmen bazı güzellikleri de görmezden gelmeyelim. Misal, Dilek Livaneli’nin başarısı küçümsenebilir mi? Dünyanın 50 başarılı öğretmeni arasında gösterilerek hem ailesine ve hem de bizlere büyük bir gurur yaşatmıştır. Dilek Livaneli kadar büyük bir başarıya imza atmamış olsalar da Samsun’da eli öpülesi çok öğretmenimin olduğunu bilmekte huzur veriyor insana. Ve inanın bu öğretmenlerin varlığı, eğitimdeki başarı sıralamasında çok gerilere düşmüş olmanın ezikliğini bir an için de olsa unutturuyor.

Bir dostum geçenlerde elime Gökçeçakmak İlköğretim okulunun yıllığıyla ilgili bir dergi tutuşturdu. Gökçeçakmak köyünü Samsun’a içme suyu sağlayan Çakmak Barajı’nın kurulu olduğu yer nedeniyle bilirim. Bu köyle ilgili bir başka bilgim de Samsun’da organik tarımın başladığı köy olmasıdır. Ama bu okul günlüğünü görünce gazeteciliğimden utandığımı bile söylemeliyim. Yayın estetik açıdan çok güzel olmuş ama asıl önemlisi içeriği muhteşem.

Yayını incelediğimde “Benim ülkem de ne güzel insanlar varmış” diye geçti aklımdan. Kendilerini “Kayıp Köyün Muallimleri” olarak tanımlayan bu köy öğretmenleri o yayında, bir gurup köy öğretmeninin “Yaşadığım yeri cennet yapmadığın müddetçe; kaçtığın yer cehennemdir” felsefesiyle okullarını ve köylerini bir cennet bahçesine dönüştürme gayreti konu ediliyor. “Herkesin kendine göre bir dağı vardır ve herkes kendi dağında yaşar mevsimleri” diyor bu köy öğretmenleri.

Yaşadıkları yeri cennete çevirme gayretindeki bu güzel insanlar, o köye nasıl atandılar bilmiyorum.
Ama şundan eminim, müdüründen diğer idarecilerine kadar Gökçeçakmak Köyü İlköğretim okuluna atama yapılırken kendilerine ‘Voleybol topunun ağırlığı’ sorulmamıştır. Samsun’da eğitim düzeyi sürekli geriliyor ve iyileşme umudu da belirmiyorsa, yapılacak olun şudur aslında: Atamaları “Benim sendikamın üyesi ya değil” gibi kriterlerle yapmayacağız.

Bu kadar basit olan bu ilkeyi unuttuğumuz zaman “Atatürk’ün şehri Samsun’u” Türkiye’nin başarı sıralamasında 30. sırada aramayla, 50. sırada arama arasında bir fark kalmaz. Yaşım gereği Köy Enstitülerini göremedim ama Köy Enstitüsü mezunu çok öğretmen tanıdım. Gökçeçakmak Köyünün öğretmenleri bana onları hatırlattı. İçim ısındı.

/Ragıp GÖKER
23.12.2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder