10 Mayıs 2012 Perşembe

Canikli Çocukların Projeleri

Milli Eğitim Bakanlığı\nın en çok beğendiğim, giderek öğretmen ve öğrencilerimizin de ilgi duyduğu projelerinden birisi de ilköğretimler için Bu Benim Eserim adlı proje yarışması ile TÜBİTAK Ortaöğretim Öğrencileriarası ARAŞTIRMA PROJELERİ dir.

Giderek bunlara ilgi artmaktadır. Samsunda ilçeler bazında birinci İlkadım, ikinci Atakum, üçüncüsü ise Canik ilçemiz olmaktadır. Canik İlçemiz daha düne kadar Samsunun varoşu olarak bilinmekte idi. Her alanda olduğu gibi eğitimde de büyük bir ivme yakalamış bulunmaktadır. 8 Mayıs 2012 tarihinde Canik Kültür Merkezi salonlarında sergilenmiş projelerin geçen yıla oranla artışları, yakalanan ivmenin büyüklüğünü göstermektedir.

Canik Kaymakamı, Belediye Başkanı İlçe Milli Eğitim Müdürü ile bazı okul müdürlerinin iştirakiyle açılışı gerçekleştirilen sergide yapılan konuşmalarda Belediye Başkanı Sn. Osman GENÇ, emeği geçenlere teşekkür ederken , İlçe Milli Eğitim Müdürü Sn. Haluk MELEKOĞLU da şunları söylemiştir: ‘İlçemizin kurulduğu Temmuz 2008\den sonra, ilköğretim kurumları arasında düzenlenen \Bu Benim Eserim\ projelerine ilçemiz, 2009 yılında 37, 2010 yılında 130, 2011 yılında 340, bu yıl ise 601 proje ile katılmıştır. Yine ilçemiz ortaöğretim kurumları TÜBİTAK araştırma projelerine 2009 yılında 2, 2010 yılında 1, 2010 yılında 17, bu yıl ise 51 proje ile katılmıştır. Başka bir deyişle Bu benim eserim projelerinde 16 kat, TÜBİTAK projelerinde 25 kat artış sağlanmıştır.

Başka bir bakış açısı ile değerlendirecek olursak ülkemiz genelinde Bu Benim Eserim Projesi kapsamında üretilen 86.204 projenin yaklaşık binde 7si ilçemizde üretilmiştir. Bu sayısal veriler ilçemiz okullarında proje kültürünün yerleşmeye başladığını göstermesi açısından önemli bir durumdur. Önümüzdeki öğretim yıllarındaki hedeflerimizden biri de sayısal artışın yanında proje kalitesini de yükseltmek olacaktır. İlçemizin proje çalışmalarında gösterdiği başarı, eğitimin başarı seviyesinin artmasına etkili olacağı kanısındayız.

Biz de buna inanıyoruz ki, eğitimde proje çalışmaları eğitime kalite getirecektir. Nitekim bazı öğrencilerimizin sıra dışı projeleri, büyükleri aratmayacak niteliktedir. Bir başka yazımızda bunlardan bazı örnekler verme umuduyla selam ve sevgilerle öğretmen ve öğrencilerimize başarılar diliyorum. 

10.05.2012
/Mustafa GENÇ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder