11 Mayıs 2012 Cuma

"Liseli Olmak"

İlköğretim okullarında okuyan öğrencilerimizin kahir ekseriyetinin her birinin mutlaka bir lise ya da liseli olma hayali vardır. Liseli Olmak; Canik İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Samsun Rehberlik ve Araştırma Merkezi ile Canik Karşıyaka Anadolu Lisesi ‘nin birlikte hazırladığı projenin adıdır.

Projenin amacı, projede ifade edildiği gibi, Canik İlçesi sınırları içerisinde öğrenim gören ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin örgün ortaöğretim kurumlarına ilgi ve yetenekleri doğrultusunda devam etmelerini , öğrencilerin LİSELİ OLMAK duygusunu hissetmelerini ve akademik motivasyonlarını yükselterek daha mutlu yarınlara ulaşabilecekleri düşüncelerinin oluşmasını sağlamaktır.

Proje kapsamında yapılan tanıtım programı Karşıyaka Anadolu Lisesinin bahçesinde gerçekleştirilmiştir. Güzel bir organize ile gerçekleştirilmiş programa Samsun Valisi, Canik Kaymakamı, İl Milli Eğitim Müdürü , Şube Müdürü, Canik Milli Eğitim Müdürü ile Şube Müdürü katılmıştır.

Porgramın açış konuşmasını ev sahibi olarak Canik Milli Eğitim Müdürü Sn. Haluk Melekoğlu yapmıştır. Melekoğlu konuşmasında Canikin eğitiminin dününü ve bugününü bazı rakamlarla ortaya koyarak şunlara dikkat çekmiştir:

Okulöncesi okullaşma oranımız % 40\tan % 100e,Orta öğrenimde okullaşma oranımız `\tan % 80e yükselmiştir.Eğitimdeki başarının artırılması için, Bakanlığımız ve Valiliğimiz tarafından yürütülen projelere, etkin katılımın sağlanması yanında, ilçe olarak da projeler geliştirilmiştir. Bu bağlamda bu süre içinde;İlköğretim Bu Benim Eserim projesine katılım 37 den 601e yükselerek 16 kat artış sağlanmıştır. Ortaöğretim TÜBİTAK projesine katılım 2 den 51e Yükselerek 25 kat artış sağlanmıştır. Ayrıca, ilçemiz eğitim kurumları, geçen yıl 4 proje ile, en çok Avrupa Birliği Hibe projesi üreten ilçe olmuş ve yaklaşık 400 bin AVRO hibe alınmıştır. Başlattığımız bu projenin, önümüzdeki öğretim yılından itibaren başlayacak olan, 12 yıllık zorunlu eğitim için, iyi bir hazırlık olacağı kanısındayız.

Yine ev sahibi olarak konuşma yapan Canik Kaymakamı Sn. Abdullah Kalkan, özellikle gençlere yönelik konuşmasında, gelişmiş ülkelerin eğitim takviminin ve zorunlu eğitimin yılının uzunluğuna dikkat çekerek dünyanın en zengin ailelerin çocukları olsak bile yine de eğitime ve okumaya muhtacız dedi.

Programa katılan ve eğitim ağırlıklı konuşma yapan Vali Sn. Hüseyin Aksoy, Ortaöğretimdeki okullaşma oranının Samsuna yakışmadığını, her ay kaymakamlarla yaptıkları toplantıların gündemlerinin baş maddesinin eğitim olduğunu, en önemli eksikliklerinin ortaöğretimde okullaşma oranının düşük olması olduğunu, bu tablonun ise Karadenizin tek büyükşehri olan Samsuna yakışmadığını, bu tablonun düzeltilmesi için başta anne-babalara olmak üzere öğretmene, muhtara ve imama görev düştüğünü ve en önemli görevin ise ( çocuklara yönelerek) siz gençlerindir derken, bize göre tüm konuşmayı özetleyen cümleyi söylemiştir: Herkese eğitim hakkını; imkanlar sağlayarak vereceğiz.

Anayasanın verdiği tüm haklar böyle algılanırsa sorunlar çözülür. Bana göre yeni \Anayasanın haklar bölümünün baş cümlesi bu olmalıdır. Bir sürü haklar kağıt üzerinde vardır ama onları elde edecek imkanlar yoktur. Türkiye’nin sıkıntısı bu değil mi? Selam ve sevgi ile…

11.05.2012
/Mustafa GENÇ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder