30 Mayıs 2012 Çarşamba

Canik’in Çocukları Kurtuluş Yolunda -III

Havzada Misafir, Amasya’da İstenmeyen Olmak… Havzada, Makbule- Yusuf Ölçer yatılı İlköğretim Okulunda Havzalıların misafiriyiz. Telefonla yönlendirilen otobüsümüz yolda Müdür Baş Yard. Bilal Yılmaz Bey tarafından karşılanmış ve hepimiz yerleştirildikten sonra yemeğe davet edildik.

Yemekhane ve yataklar tertemiz. Personel candan ve kibar. Pansiyondan sorumlu Md. Yard. Mevlüde Yıldırım Hanımefendi ve sınıf öğretmeni Mehmet Urhan Bey olağanüstü denilecek kadar tek tek ilgilendiler. Onların bu candanlıkları hiç unutulmayacağını düşünüyoruz. Çocuklarımız ve şahsımız adına şükranlarımızı arz ediyoruz.

Yemekten sonra ilk durağımız, Kurtuluşumuzun ilk fiili adımının başladığı ve Mustafa Kemal Atatürk’ün Cumadan sonra halka hitap edip Mesudiye otelinin orda yapılacak mitinge çağrı yaptığı Yörgüç Paşazade Mustafa Bey Camii oldu. Burada çocuklara gerekli bilgiler verildikten sonra Havza Genelgesinin yazıldığı ve Atatürk’ün kaldığı yere gittik. Burada meslektaşım Numan Bey hazırlıklı geldiği için gerekli bilgileri verdi.

Günün bitişini haber veren sokak lambalarının yanışı ile adı geçen ilköğretim okuluna döndük. Çocuklar, heyecanda uyuyamadıklarını söylediler. Kahvaltıdan sonra program gereği Amasya’ya doğru yola çıktık. Çocukların heyecanı ve neşesi görmeye değerdi. Allah’ım, çocuklarımızın ve bizim ağzımızın tadını bozma diye dua etmemek mümkün mü?

Amasya, şehzadeler kenti. Çocuklara bunlarla ilgili sorular soruyor ve yer yer bilgilendiriyoruz. Çünkü bu bir tarih yolculuğudur.

Çocukların bir kısmı şarkı-türkü ve ilahi okurken, bir kısmı da kendilerine özgü ifadeleriyle fıkra anlatıyorlardı. Bu ara arkası yarın şeklinde bir de bendeniz tarafında masal anlatılmıştır.

Amasya’dayız. Akla ilk gelen kafilenin barınmasıdır. İrtibat kurmamız gereken kişi vardır hesabıyla Tekin Bey Amasya MEM. Md. Yard. Mehmet Ar Beye telefon eder. Fakat telefon cevap vermez. Bunun üzerine Samsun İl MEM Md. Yard. Alican Usta Beye dönülür. Bir çok uğraşlara rağmen Söz konusu MEM. Md. Yard. na ulaşılamaz ve gerisin geriye yatmak üzere Havza ile irtibat kurulur ve ilgili okula dönülür. Başta Md. Necip Bey olmak üzere idareciler bizi aynı candanlıkla karşıladılar. Çocuklar mutlu, biz mutluyuz. Bu noktada YİNE OKUL YÖNETİCİLERİNE, PANSİYON GÖREVLİLERİNE, PAZAR OLMASINA RAĞMEN BİZİ İHMAL ETMEYAN İlimiz Milli Eğitim Md. Yard. Sn. Alican Beye teşekkür ediyoruz.

Amasya MEM. Müdür Yard.nın 37 çocuğa reva gördüğü bu muamele Amasyalılara asla yakışmıyor. Şehzadeler kenti eğitimcisine yaraşmıyor.

Gün boyu bu olumsuzluğa rağmen çocuklar doya doya kentin tarihi yerlerini gezdiler ve Amasya’yı çok ama çok sevdiler.

Amasya’da Amasya Müzesi, II. Beyazıt Külliyesi, Amasya Minyatür Müzesi, Sohbet Evi(çay içildi), Şehzadeler Müzesi, Milli Mücadele Anıtı ve Müzesi(Saraydüzü Kışlası), Sabuncuoğlu Tıp ve Cerrahi Tarihi Müzesi, Bayezit Paşa Camii gibi tarihi yerler gezildi.

Buralar gezilirken bazen bendeniz, bazen de Nurhan Hanım ve Numan Beyler açıklamalarda bulunduk.

Çocuklar hiçbir sorunun kaynağı olmadılar. Nurhan Hanın çocuklara bazen öğretmen, bazen anne, bazen abla ve bazen de arkadaş oldu. Anında rolünü ortaya koyabiliyor vr çocukları sevk ve idare edebiliyordu.

Tarihe doygun ve aşık bir şekilde hepimiz Sivas'a doğru revan olacağız inşallah.