4 Mayıs 2012 Cuma

Canik İMKB Anadolu Lisesinden Sıra dışı Bir Proje -I

Milli Eğitim Bakanlığının dişe dokunur en önemli projelerinden birisinin ilköğretim okullarında Bu Benim Eserim ile TÜBİTAK Ortaöğretim Öğrencileri Arası Araştırma Projeleri Yarışması olduğunu daha önceki yazılarımızda birkaç kez ifade etmiştik. Bu çalışmalar sokaktaki adam için bir şey ifade etmemiş olabilir. Altının kıymetini hurdacı değil, ancak sarraf bilir. Bunların önemini de ancak eğitimciler bilir ve takdir eder.

Bugünkü yazımızda Canik İMKB Anadolu Lisesi 11. Sınıf öğrencilerimizden Sevgili İrem Sönmez kızımızın, aynı okulda fizik öğretmeni olan Sn. Uğur Yücel Beyin danışmanlığında Vakıflarla ilgili yapmış olduğu bir projesinden söz etmek istiyoruz. TÜBİTAK 2012 Ortaöğretim Öğrencileri Arası Araştırma Projeleri Yarışması kapsamında üretilen projenin adı, Vakıflar Medeniyeti de Denilen Osmanlı Devletindeki Sıra dışı Vakıflar olmaktadır.

Aslında bu çalışma ve vakıflar sıra dışı değildir. Bir Batılı için sıra dışı olabilir ama Müslüman için asla. Çünkü İslam âlimleri, İslam dinini Yaratan’a ibadet yaratılmışlara şefkat ve merhamet şeklinde tanımlamışlardır. Bu nedenledir ki, Müslüman’ın ilgi alanına evrenin her canlısı ve cansızı girer.

Öğrencimize neden vakıf projesi, neden buna ilgi sorduğumuzda heyecanla şunları söylüyor: Babam, Topaç Vakfı ile ilgili bir hikâye anlatınca vakıflara ilgi duydum. Diyor ve ekliyor: Mısırda tüccarlık yapmış bir adam İstanbul’a gelir. İstanbul sokaklarında gezerken topaç oynayan çocukların yan tarafında kaldırımın kenarında oturup ağlayan bir çocuk görür. Niçin ağladığını sorar. Çocuk, arkadaşları gibi topacının olmadığını, bunun için de oynayamadığını söyleyince tüccar bundan etkilenir ve şehrin kadısına giderek bütün paralarını verir ve topaç alamayan çocuklara topaç alınmak üzere vakıf kurar.

Ve devam ediyor İrem Hanımefendi kızımız: Daha sonra öğretmenim Uğur Yücele başvurdum. Onunla konuştum, o da teşvik etti, yardım etti. Diyor. Vakıflarla ilgili yapmış olduğu çalışmasında Vakıflar Samsun Bölge Müdürlüğü ile Genel Müdürlüğünün yakın ilgilerinden söz eden İrem Sönmez kızımızın yapmış olduğu çalışmasının başına Vakıf Duasını ve Vakıf Bedduasını koymuştur.

İşte Vakıf Duası: Her kimse ki; vakıflarımın bekasına özen ve gelirlerinin artırılmasına itina gösterirse, bağışlayıcı olan Allahu Tealanın huzurunda ameli güzel ve makbul olup , mükafatı sayılamayacak kadar çok olsun, dünya üzüntülerinden korunsun ve muhafaza edilsin…(Kanuni Sultan Süleyman Vakfiyesinden,1543). Vakıf Duası bu olunca acaba Vakıf Bedduası nasıldır? Bunu da yarınki yazımızda verelim inşallah… Selam ve sevgi ile… 

14.05.2012
/Mustafa GENÇ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder