21 Eylül 2013 Cumartesi

Tarihe Notlar Düşen Bir Eser Değil, 'Adeta Samsun Raporu'..

Samsun'da siyaset, çevrecilik, kentçilik, hemşericilik, tarihi, kültürel, sosyal çalışmalarda 'hakkını vererek' yer alan bir kaç isimden biridir; Entelektüel kişiliğiyle de şehrin çıkarlarını bütünleştirebilen ve bunu içselleştiren ender kişilerden biridir.. Sözünün arkasında duran, tavrını çıkar doğrultusunda asla değiştirmeyen, gerektiğinde restini çekebilecek kadar da net bir kişiliktir.. Her devrin adamı değil, inandıkları ölçüden şaşmayan 'doğru adamdır' O.. Siyasete 'olmalısın dediler' girdi.. Karayalçın'ın önerisiyle SHP'den 1994'de Büyükşehir Belediye Başkan adayı oldu.. Ama 'siyasetin içinde kalamayacağını anlaması için' ikinci kez denemesi gerekene kadar da 'bekledi'.. CHP'de il başkan yardımcılığı yaptı..  Sonra siyasetten olmasa da 'aktiflikten uzaklaştı'.. Samsun'un sorunlarını masaya yatıran çok önemli bir vakfı kazandırdı... SAM-SEV'İ..

4 ve 10 yıl olmak üzere 14 yıl başkanlığını üstlendi..  Samsun'da belki de en istikrarlı köşe yazarlığını o yaptı..  Hedef Halk Gazetesi'nde her Pazartesi günü 5. sayfada yerini aldı.. Türkiye ve Samsun 1 kitabından sonra şimdi o yazılarını da topladı Türkiye ve Samsun 2 ve 3. kitaplarını yazdı..  Adeta Samsun'un haftalık raporunu yayınladı.. Ne ararsan var içinde..

Samsun'un ya da Türkiye'nin gündeminde yer alan her konuyu köşesine taşıdı.. Hangi hafta hangi sorunlar varsa tarihe not düştü.. Ama ötesinde yorumladı.. Dün de misafirimdi ve kitaplarını imzalayarak hediye etti.  Elbette Sadi Subaşı'dan söz ediyorum..

Eczacı Sadi Subaşı demek bana göre 'onun bu aktif yaşamını' kısıtlamak olur.. O nedenle Sadi Subaşı diyorum.. Değerli eşi Nur Subaşı da Namık Kemal Lisesi'nden tarih öğretmenimdir.. O nedenle benim için ayrı bir yeri vardır Subaşı soy isminin ama.. 

Ancak Sadi Subaşı isminin de Samsun'da özel bir yeri vardır..  Kendisini bu iki değerli eserinden dolayı kutluyorum.. Ve 'onları da yaz Sadi abi dediğim' günlük notlarını da, kitaplaştırmasını bekliyorum..   

Ve bu köşe yazısını yazarken, o kitaplarından notlara göz gezdirirken, adeta 2008 - 2013 yıllarını yeniden yaşıyorum..  Ellerine sağlık..  Samsun’a harika iki eser daha kazandırdığın için..

21.09.2013
/A.YENER CABBAR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder