7 Eylül 2013 Cumartesi

Çok Basit Bir Sanatı Unuttuk

Halk İskelesi’ndeyim: Gökyüzünde derin bir mavilik. Denizde ise çarşaf gibi dalgalar; usul usul kıyıya vurmakta… Çocuklar koşarak dalgalar üstünden denize dalmakta. Kumsalda güneşlenen hanımlar, kendisini kuma gömmeye çalışan yaşlılar… Sahil yolunda gezinen insanlar… Sanki, hepsi mutlu!
***

“Deniz Kıyılarının Halka Açılması” için muhabirken verdiğim çabalar aklıma geliyor! Zaman ve toplum, her daim ileri gidiyor… Akşam güneşi denize yansıyor. İşte ömrümüzden bir gün daha gidiyor!
***
Yanımda tiyatrodan öğrencimiz Kamil arkadaşım: “Hocam son yazınızda iyi bayramlar bile dememişsiniz!”  diyor.  “Ne demişim?” diyorum.  “The Tımes ile Nesweek’i karşılaştırmışsınız… Sonra da hadi ben kaçtım demişsiniz!” diyor. “Birbirleri ile savaşan Müslümanların ortasında “Yurtta Sulh Cihanda Sulh” da dememiş miyim?” diyorum. “Dememişsiniz hocam.” diyor. “Diyelim o halde diyorum.” “Diyelim hocam” diyor:  “YURTTA SULH CİHANDA SULH” diyerek bağırıyor! Denizde çocuklar el sallıyor… Martılar mavilikte uçuyor…
***

An, itibarıyla Haber Gazetesi’nden Yazı İşleri Müdürüm Okan ARALAN arıyor: -Müzik bölümüne kayıtların ne zaman yapılacağını- soruyor… “Eylülde.” diyorum. Sahildeki cafede, Alpay’ın “Eylülde Gel” şarkısı çalıyor. Okan ARALAN tatilimin nasıl geçtiğini soruyor. “Yurt içi, yurtdışı geçti işte!” diyorum. “Bu hafta yazmaya başlarsın” diyor. “Bakarız!” diyorum. Okumayan toplumda yazmak içimden gelmiyor!
***

Aydınlanma devrimini tamamlayamamış toplumlarda, yazmanın / okumanın önemine değiniyorum! Okan Aralan: ”İşim çok diyor” Gazetesini baskıya hazırlıyor…
***

Evet Halk İskelesi’ndeyim: Gökyüzünde derin mi derin bir mavilik. Denize koşarak dalan çocuklar… Kumsalda bronzlaşan hanımlar… Eşarbı ile denize giren kadınlar. Kuma kendisini gömmüş yaşlılar. Geçim derdinden uzak, sahilde gezinen insanlar… Mutlular mı? Evet mutlular!
***

Tiyatrodan öğrencimiz Kamil’in dilinde savaş haberleri… “Suriye – Ortadoğu meselesi…” Çivileme Halk İskelesi’nden denize dalıyorum!.. Aklımda Martin Luter’in bilinen o sözü: “Kuşlar gibi uçmayı balıklar gibi yüzmeyi öğrendik ancak ÇOK BASİT BİR SANATI UNUTTUK kardeşçe yaşamayı!
 ***
Balıkların size selamı var!

07.09.2013
/Ersin ERGE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder