Canik Belediyesi tarafından düzenlenmiş “Samsun Trafik ve Ulaşım Çalıştayı”nda her sektörde olduğu gibi Deniz Yolları
sektöründe de Samsun’un bölge illerine göre bir çok avantajlara sahip olduğu
görülmüştür.
Birbirlerinden habersiz sunulmuş iki tebliğden biri
Samsun eski Liman Başkanı Sn. Hayri Kahya diğeri ise Yeşilyurt Grup adına
Yeşilyurt Liman İşletme Müdürü Sn. Ali Arif Aytaç tarafından sunulmuştur.
Denebilir ki, biri devlet, diğeri ise özel sektör
bakış açısıydı. Ama her ikisi de fevkalade ve birbirlerini tamamlayıcı
nitelikte ve ufuk açıcıydı. Bugünkü yazımızda birinci tebliğden (Sn. Hayri
Kahya Beyin sunumundan) söz etmek istiyoruz. Taşımacılıkta deniz yolunun
avantajlarına değinen Sn. Kâhya şunlara dikkat çekti:
Her şeyden önce taşımacılıkta deniz yolunun tercih edilmesinin
en önemli nedenlerinin başında maliyetinin düşük olması, büyük miktarları
taşıma imkânının bulunması, yol inşa maliyetinin durumu ve her zaman deniz
yolunun açık olması gibi hususlara vurgu yapmıştır.
Tebliğde, “ Samsun için yük çeşitliliği
yükleme-boşaltma imkânları ve elleçlenen yük itibariyle Karadeniz’de birinci,
Türkiye’de ise ortanın üstünde diyebiliriz” denilirken, deniz ulaştırmasının
Samsun’un istihdamına sağlayacağı faydalara dikkat çekilmiştir.
Tebliğde ayrıca Samsun deniz taşımacılığını
artıracak etkenlere işaret edilmiştir. Bu etkenlerin başında ulaştırma koridoru
TRACECA’ya gerekli önemin verilmesidir. Bu koridor aynı zamanda TRACECA
ülkelerinin pazara açılımına ve pazarın genişlemesine ve de TRANS- AVRUPA
şebekeleri ile bağlanmasına yol açmakta olduğuna dikkat çekilmiştir.
Ayrıca Tren Ferry Hattı, Kruvaziyer turizm,
Lojistik Köy ve Tersane gibi açılımların da önemli etkenlere sahip olduklarına
işaret edilmiştir. Çalıştaya bir başka bakış açısı ve değerlendirme ise Yeşilyurt
Grup’tan gelmiştir. İnşallah yarınki yazımızda bu görüşü değerlendirmek
umuduyla selam ve sevgiler…
11.09.2013
/Mustafa GENÇ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder