11 Eylül 2013 Çarşamba

Çalıştay Ve Deniz Yolları -I


Canik Belediyesi tarafından düzenlenmiş  “Samsun Trafik ve Ulaşım Çalıştayı”nda  her sektörde olduğu gibi Deniz Yolları sektöründe de Samsun’un bölge illerine göre bir çok avantajlara sahip olduğu görülmüştür.

Birbirlerinden habersiz sunulmuş iki tebliğden biri Samsun eski Liman Başkanı Sn. Hayri Kahya diğeri ise Yeşilyurt Grup adına Yeşilyurt Liman İşletme Müdürü Sn. Ali Arif Aytaç tarafından sunulmuştur.

Denebilir ki, biri devlet, diğeri ise özel sektör bakış açısıydı. Ama her ikisi de fevkalade ve birbirlerini tamamlayıcı nitelikte ve ufuk açıcıydı. Bugünkü yazımızda birinci tebliğden (Sn. Hayri Kahya Beyin sunumundan) söz etmek istiyoruz. Taşımacılıkta deniz yolunun avantajlarına değinen Sn. Kâhya şunlara dikkat çekti:

Her şeyden önce taşımacılıkta deniz yolunun tercih edilmesinin en önemli nedenlerinin başında maliyetinin düşük olması, büyük miktarları taşıma imkânının bulunması, yol inşa maliyetinin durumu ve her zaman deniz yolunun açık olması gibi hususlara vurgu yapmıştır.

Tebliğde, “ Samsun için yük çeşitliliği yükleme-boşaltma imkânları ve elleçlenen yük itibariyle Karadeniz’de birinci, Türkiye’de ise ortanın üstünde diyebiliriz” denilirken, deniz ulaştırmasının Samsun’un istihdamına sağlayacağı faydalara dikkat çekilmiştir.

Tebliğde ayrıca Samsun deniz taşımacılığını artıracak etkenlere işaret edilmiştir. Bu etkenlerin başında ulaştırma koridoru TRACECA’ya gerekli önemin verilmesidir. Bu koridor aynı zamanda TRACECA ülkelerinin pazara açılımına ve pazarın genişlemesine ve de TRANS- AVRUPA şebekeleri ile bağlanmasına yol açmakta olduğuna dikkat çekilmiştir.

Ayrıca Tren Ferry Hattı, Kruvaziyer turizm, Lojistik Köy ve Tersane gibi açılımların da önemli etkenlere sahip olduklarına işaret edilmiştir. Çalıştaya bir başka bakış açısı ve değerlendirme ise Yeşilyurt Grup’tan gelmiştir. İnşallah yarınki yazımızda bu görüşü değerlendirmek umuduyla selam ve sevgiler…

11.09.2013
/Mustafa GENÇ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder