Kristal elma ödülleri pazarlama dünyası için çok
önemlidir. Bu yıl 25-28 Eylül tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Kristal
elma, önceleri bir yarışma gibi başladı ancak bugün geldiği noktada yarışma
olmaktan çıktı ve festival haline geldi.
Bu yılki festivalde dünyanın her tarafından birçok
vizyoner konuşmacı İstanbul’a gelecek ve 25-28 Eylül tarihleri arasında yer
alacak. Konuşmacılar arasında pek çok önemli isim mevcut. Örneğin; Coca Cola
İletişim Str. Ve İçerik Geliştirme Başkan Yardımcısı Jonathan Miden-Hall,
Facebook Global Kreatif Çözümler Direktörü Mark D’Arcy, AOL Dijital Başkanı
David Shing ve daha birçok önemli isim.
25-28 Eylül tarihleri arasında birçok konferans,
seminer, panel, çalışma atölyeleri, master class eğitimler, gösterim ve
sergiler dahil toplam 75 etkinlik düzenlenecek. Düzenlenecek eğitimlerde
reklamcılık, medyanın geleceği gibi birçok aktivite tartışılacak. Kristal
elmanın amacı ise reklamcılar ile markaları biraraya getirerek Türkiye’nin en
temel sorunlarından birisi olan marka çıkaramam sorununa çözüm üretmek.
Bu cümle hepimize ne kadar tanıdık geliyor değil
mi? Samsun’dan Türkiye’ye ve hatta dünyaya malolmuş markalar çıkarmak hepimizin
en temel arzusu ve niyeti. Bu konuda tüm işletmeciler ellerinden gelenin en
iyisini yapmaya gayret etmekle birlikte hala birçok noktada yapmamız gereken
birçok şey var.
Markalaşmak, sadece isim hakkının alınması demek
değildir. Bugün markalaşmak isteyenler markalarına hatırı sayılır miktarlarda
bütçeler ayırıyor ve birçok marka da bu aktivitelerinin karşılıklarını alıyor. Türkiye
markalaşma noktasında Turquality gibi birçok proje ile işletmeleri dünya
markalar liginde üst sıralarda yer alması için çaba sarfediyor. Ekonomi
Bakanlığı, KOSGEB gibi kuruluşlar vasıtası ile de ihracatı artırmak ve Türk
markalarının dünya ticaretinde söz sahibi olması için ziyadesi ile çaba sarf
ediyor.
Samsun’a gelirsek. Samsun’da da kristal elma gibi
bir organizasyon yapıldığını düşündüğümüzde söz konusu organizasyon Samsunlu
işadamlarımızın ve işletmelerimizin dünyaya açılması yönünde çok önemli
fırsatları beraberinde getirecektir. Pazarlama açısından en önemli şeylerden
birisi hedef kitleniz ile doğru şekilde iletişim kurmak ve kendinizi hedef
kitlenize doğru anlatmaktır. Bunun yollarından birisi de reklam ajansları ile
çalışmak ve ajanslarla birlikte çalışarak hedef kitleye kendimizi doğru
anlatmaktan geçiyor.
Reklam ajanslarının bu notadaki en büyük sıkıntısı,
işadamları ile aynı jargonu konuşamamak. İşadamlarının en büyük sıkıntısı da
ajansların doğru iş yapamaması. Yani az
önce de belirttiğim üzere ajanslar ve şirketler arasındaki aynı dili konuşamama
ve iletişim eksikliği. Bu eksiklikler giderilir ve devletin de sağlamış olduğu
birçok destekten istifade edilir ve doğru stratejiler belirlenirse;
işletmelerin markalaşamaması için bir neden gözükmüyor.
26.09.2013
/Yetkin BULUT
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder