26 Eylül 2013 Perşembe

Kristal Elma Ve Samsun

Kristal elma ödülleri pazarlama dünyası için çok önemlidir. Bu yıl 25-28 Eylül tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Kristal elma, önceleri bir yarışma gibi başladı ancak bugün geldiği noktada yarışma olmaktan çıktı ve festival haline geldi.

Bu yılki festivalde dünyanın her tarafından birçok vizyoner konuşmacı İstanbul’a gelecek ve 25-28 Eylül tarihleri arasında yer alacak. Konuşmacılar arasında pek çok önemli isim mevcut. Örneğin; Coca Cola İletişim Str. Ve İçerik Geliştirme Başkan Yardımcısı Jonathan Miden-Hall, Facebook Global Kreatif Çözümler Direktörü Mark D’Arcy, AOL Dijital Başkanı David Shing ve daha birçok önemli isim.

25-28 Eylül tarihleri arasında birçok konferans, seminer, panel, çalışma atölyeleri, master class eğitimler, gösterim ve sergiler dahil toplam 75 etkinlik düzenlenecek. Düzenlenecek eğitimlerde reklamcılık, medyanın geleceği gibi birçok aktivite tartışılacak. Kristal elmanın amacı ise reklamcılar ile markaları biraraya getirerek Türkiye’nin en temel sorunlarından birisi olan marka çıkaramam sorununa çözüm üretmek.

Bu cümle hepimize ne kadar tanıdık geliyor değil mi? Samsun’dan Türkiye’ye ve hatta dünyaya malolmuş markalar çıkarmak hepimizin en temel arzusu ve niyeti. Bu konuda tüm işletmeciler ellerinden gelenin en iyisini yapmaya gayret etmekle birlikte hala birçok noktada yapmamız gereken birçok şey var.

Markalaşmak, sadece isim hakkının alınması demek değildir. Bugün markalaşmak isteyenler markalarına hatırı sayılır miktarlarda bütçeler ayırıyor ve birçok marka da bu aktivitelerinin karşılıklarını alıyor. Türkiye markalaşma noktasında Turquality gibi birçok proje ile işletmeleri dünya markalar liginde üst sıralarda yer alması için çaba sarfediyor. Ekonomi Bakanlığı, KOSGEB gibi kuruluşlar vasıtası ile de ihracatı artırmak ve Türk markalarının dünya ticaretinde söz sahibi olması için ziyadesi ile çaba sarf ediyor.

Samsun’a gelirsek. Samsun’da da kristal elma gibi bir organizasyon yapıldığını düşündüğümüzde söz konusu organizasyon Samsunlu işadamlarımızın ve işletmelerimizin dünyaya açılması yönünde çok önemli fırsatları beraberinde getirecektir. Pazarlama açısından en önemli şeylerden birisi hedef kitleniz ile doğru şekilde iletişim kurmak ve kendinizi hedef kitlenize doğru anlatmaktır. Bunun yollarından birisi de reklam ajansları ile çalışmak ve ajanslarla birlikte çalışarak hedef kitleye kendimizi doğru anlatmaktan geçiyor.

Reklam ajanslarının bu notadaki en büyük sıkıntısı, işadamları ile aynı jargonu konuşamamak. İşadamlarının en büyük sıkıntısı da ajansların doğru iş yapamaması.  Yani az önce de belirttiğim üzere ajanslar ve şirketler arasındaki aynı dili konuşamama ve iletişim eksikliği. Bu eksiklikler giderilir ve devletin de sağlamış olduğu birçok destekten istifade edilir ve doğru stratejiler belirlenirse; işletmelerin markalaşamaması için bir neden gözükmüyor.

26.09.2013
/Yetkin BULUT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder