20 Ağustos 2014 Çarşamba

Termik Santral İnatlaşması

Termik Santral Terme’nin başına bela olacak gibi. Avrasya Tim’in sahibi Pamir Tuğlu o santrali kurmaktan vazgeçmediğini söylerken, Şenol Kul ve Terme Halkı ‘’Bir karış toprak vermeyiz’’ diyor. Her iki taraf kendinden emin. Ama bu işin muhatabı olmasını düşündüğüm bir başka kurumun başındaki kişi ise halen suskun. O’da Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz.

İmar gibi nihai izinlerin onaylanacağı makam olan Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz’ın Terme’de kurulması istenen termik santral konusunda tek kelime söylediğini duyan var mı? Başkanın bu konuya dair açıklaması oldu mu bilmiyorum. Ben görmedim ve okumadım. Şehrimin sınırları içersinde bizi zehirleyebileceğini düşündüğüm bir yatırımı istemiyorum. Tekkeköy’deki ‘Mobil Santrale’ geçmişte nasıl karşı çıktıysam, kirli yatırım olduğunu düşündüğüm Termik Santrallerin de ilimin sınırları içersinde kurulmasına o denli karşıyım.

Hukuk çerçevesinde bunun olmaması için mücadele edeceğim. Şenol Kul’un ne denli kararlı birisi olduğunu biliyorum. Onun önderliğindeki halkın santral için tek bir karış bile toprağını satacağına inanmıyorum. Ancak geçen hafta konuştuğum yatırımcı şirket olan Tim Avrasya’nın sahibi Pamir Tuğlu’yu bir hayli kararlı görmüştüm. Pamir Bey’i dün bir kez daha aradım. Ve kafama takılan bir o soruyu sordum.

‘’Geçmişte herkesin karşı çıktığı mobil santrali kurmaları için yatırımcıları Samsun’a Büyükşehir Belediye Başkanının davet ettiği anlaşılmıştı. O santrali Terme’ye kurmak için sizi de davet eden birileri oldu mu?’’ diye.Kimseden davet almadığını söylüyor Pamir Tuğlu. Sürecin devam ettiğini mücadelesini hukuki zeminde sürdüreceğini sözlerine ekliyor. Ben her zaman o halk deyiminde olduğu gibi ‘minareyi çalanın kılıfını da hazırlamış’ olabileceğinden korkarım. Umarım ve dilerim böyle bir durum olmaz. Umarım mücadele yasal çerçevede sürdürülür.

Umarım bu mücadelenin sonunda kazanan Samsun Halkı olur. Ama şunu bir dip not olarak yazmak isterim: O santrali Terme’ye yapabilmek için bütün imkanlar kullanılacaktır. Samsun halkı da yaptırmak istemeyecek. Zorlu bir mücadele olacağı kesin gibi görünüyor. Şu unutulmamalıdır: Kazananın Samsun olması için halkın bölünmeden ve topyekûn bir mücadele ortaya koyması gerekmektedir.

/ Ragıp GÖKER
20 Ağustos 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder