26 Ağustos 2014 Salı

Tecrübeler

“Zaman hızlı geçiyor, hepimiz yaşlanıyoruz.” diyor genellikle insanlar.Ben öyle demiyorum yaşlanmak tecrübe kazanmakla doğru orantılı. Onun için tecrübeleniyorum diyorum. Hayatta insanlar bildiklerini, öğrendiklerini başkalarına aktarabildikleri ölçüde önem kazanırlar. Kendilerini önemli hissederler. Bu tecrübeler gelecek nesillere yol gösterdikçe hayatta yaşamanın tadına varırlar.

 Dünyanın varoluşundan bu yana insanlar iletişimi hiç kesmediler. Çünkü insanoğlu beraber yaşamak üzere kodlanmıştır. İletişim birbirlerini anlama sanatı haline dönüştürmüşlerdir. Bunu insanoğlu günümüzde teknoloji sayesinde çok ileri seviyeye taşımış, artık internet sayesinde bilgiye anında ulaşma imkanı bulmuştur. Sürekli geliştirmeye de devam etmektedir.

Köşe yazıları da yazarların okuyucu ile paylaşmak istediği düşünceleri teknolojinin bu hızı karşısında önemli hale gelmiş. Böylece teknoloji yazar ile okur arasında anında iletişimi güçlendirmiş ve yazar anında olumlu olumsuz eleştirileri alma imkanı bulmuştur.

Benimde serüvenim teknoloji sayesinde başladı. Çok insan tanıdım teknoloji sayesinde. Düşüncelerimi beğenmiş olacak ki sevgili Haydar Abim, bana sende yaz dedi. Ne yazayım dedim ilk. Ne istersen onu yaz deyince aklıma hocam geldi. Aynısını yüksek lisans hocam demişti; “Hadi anlat?”

Öyle ki; “Sınıfa davet etti ilk bizi, gittik oturduk. Girizgâh yaptı hoca ilk olarak. Sonra aynen şu kelimeleri kullandı; “Arkadaşlar şimdi size birisini tanıştıracağım. Onun aslında birkaç kimliği var. İlk kimliği bir girişimci ruhu olan Ticari Kimliği, ikinci kimliği ise aktif siyasetin içinde olması nedeniyle Siyasi Kimliği ve en son, tez öğrencim olması nedeniyle beni de yakından ilgilendiren Öğrenci Kimliği. Bunların ötesinde bir aile babası olması da onun en büyük artısı” dedi. Biz birisi gelecek diye beklerken Muhammet gel de nasıl bir girişimciysen anlat demez mi?”.

Şaşkınlıkla başladım ama ora da elimizden geleni yaptık. Kendimi erken toparladım gayet iyi geçti. En azından hocam beni bir kaç sınıfa çağırmasından öyle düşündüm. Bu tecrübelerimi artık size aktarmaya buradan da devam edeceğim. Umarım beraber güzel konulara değineceğiz. Ticaretten, pazarlamadan, siyasetten, ekonomiden, öğrencilikten, girişimcilikten, güncel olaylardan, Samsun’dan, Türkiye’den, hükumetten, ana muhalefetten, müşteriden, sevgiden, özel günlerden ve benzeri bizimde bu konuda fikrimiz var dediğimiz her şeyden sizi sıkmadan ve çok uzun yazmadan dilimizin döndüğünce bu köşeyi değerlendireceğiz.

Olumlu olumsuz tüm eleştirilere açık olduğumu, hakaret olmadığı müddetçe herkesin görüşüne saygı duyduğumu, benim için insanı insan olduğu için sevmenin mutlak olduğunu, görüşler ayrı olsa da gönüllerin hep beraber olduğunu, beni eleştirilerin olgunlaştırdığını bilmenizi isterim.

Hepinizi saygıyla selamlıyorum.

/Muhammed ÇAKAR
26 Ağustos 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder