20 Ağustos 2014 Çarşamba

Sanayi Sitelerinin Yolları Sizi Rahatsız Etmiyor Mu?

STSO başkanı Salih Zeki Murzioğlu "Artık oteller var. AVM'ler var" şeklinde bir açıklama yaparak kent ekonomisinin profilini STSO penceresinden ortaya koymuştur. Elbette kentimiz için bu işletmeler artı değerlerdir. Ancak sadece tüketime yönelik enstrümanlar ile bir kentin kalkınabilmesi işsizliğin önlenebilmesi mümkün müdür?

Bayram münasebeti ile ziyaret ettiğim memleketimde ilk uğradığım yerler sanayi siteleri oldu. İlkadım başta olmak üzere tüm sanayi sitelerini gezdim ve işyerleri sahipleri ile görüştüm. Öncelikle yollar köy yollarından beter bir halde buralara yetkililer hiç mi gelmez. Geldiklerini biliyorum. Çünkü bu gezilerim esnasında sayın başkanımızı tam sanayi sitelerinin karşısında yer alan bir restoranımızda öğle yemeği yerken gördüm ve selamlaştık. Sanayi sitesine girince de başkan yemeğini yerken kafasını acaba yemek tabağından 'hiç kaldırmaz mı karşıya bakmaz mı' diye düşünmekten kendimi alıkoyamadım.

Kent ekonomisi sizden sorulur sayın başkan. Amiyane bir tabir ama gidersiniz belediye başkanlarına masaya yumruğunuzu vurursunuz ve hadi bakalım beyler sanayideki şu yollara bir el atın dersiniz. Bunu yapma gücünüz her zaman var. Bunu biliyorsunuz.

Samsun'da keşke AVM'ler oteller yerine soğuk hava depoları, tütün işleme tesisleri, sanayiye yönelik işletmeler yer alsa ve gelişme yönünde gerçekçi adımlar atılabilse.

/Süleyman SALUR
20 Ağustos 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder