16 Ağustos 2014 Cumartesi

Terme’deki Santral Konusunda Kim Doğru Söylüyor

CHP’nin Teme ilçe Başkanı ve Terme Belediye Başkan Adayı Salih Bora Mutlu, Terme’ye kömürle çalışacak elektrik santralini kurmak için 6 firmanın lisans aldığını söylediğinde buna kimse inanmadı. Pandoranın kutusu dün açıldı. Tim Avrasya Yatırım Danışmanlık İnşaat Madencilik ve Enerji Üretim Ltd Şti adlı firmanın Kozluk’ ta santral kurmak için girişimlere başladığı duyulunca kıyamet kopmadı belki ama alametleri belirdi.

Firma,  kuracağı santral için Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) Raporu almadan önce yasa gereği yatırımla ilgili olarak yönetmelikler gereği halkı bilgilendirme toplantısı yapmak istedi biliyorsunuz. Daha doğrusu çıkan kargaşa nedeniyle toplantı yapılamadan sona erdi. Hedef HALK’ın haberine göre Kozluk’taki OMV okulundaki salonda planlanan toplantı başlarken Terme Belediye Başkanı Şenol Kul’un bir hayli zor anlar yaşadığı bildiriliyor. Terme halkı ilçe sınırlarında OMV’den sonra ikinci bir santral kurulmasını istemiyor. Şirketin bilgilendirme toplantısı yapmasına bile izin vermemiş halk. Bu nedenle planlanan toplantı başlamadan bitmiş.

Öyle anlaşılıyor ki girişime yoğun bir tepki var. Tepkiler karşısında AK Parti Terme İlçe Başkanlığı bir bildiri yayınlayarak “Haberimiz yok” deme gereği duymuş. Belediye Başkanı Şenol Kul da girişimden haberi olmadığını söylüyor. Bunları okuyunca, bu işte bir terslik olabileceğini düşünerek, o şirkete ulaşmayı düşündüm. Merkezi Ankara’da olan şirketin telefonunu çevirdim. Şirketin sahibi olduğunu söyleyen Pamir Tuğlu açtı telefonu.

“Yatırımdan Samsun’da ve özellikle Terme’de kimse haberi olmadığını söylüyor, siz kimseye haber vermeden mi Samsun’a geldiniz” diye sordum. Bakanlığa ÇED raporu almak için başvuruda bulunduklarını ve bu başvurunun Bakanlığın internet sitesinde yayınlandığını söyleyince ben de baktım. Sadece Bakanlığın sitesinde değil Samsun Valiliğine bağlı Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünün sitesinde de duyuru yapılmış.

Bunun üzerine bu kez, 6 firmanın santral kurmak için lisans aldığı haberlerinden hareketle kendilerinin lisans alan o 6 firma arasında olup olmadığını sordum. Tim Avrasya lisans alan firmalar arasında değilmiş. Yönetmeliğin değiştiğini söylüyor Pamir Tuğlu ve bir enerji santrali kurmak için 11 ayrı kuruluştan izin alınması gerektiğine vurgu yaparak o girişimleri yaptıktan sonra lisans başvurusunda bulunacaklarını da söylüyor. Ki; bu bilgilendirme toplantıları santral kurma girişiminin ilk adımıymış. Önceki günkü kargaşaya rağmen vazgeçmeyeceğini ve yatırım için girişmelerini sürdüreceğini söylüyor. Şirket “Pes etmedim” diyor yani.

Ben Şenol Kul’u iyi tanırım, Yener Cabbar’a “Haberim yok” demiş. Şenol Kul o yatırımdan haberi olmadığını söylüyorsa ben ona inanırım. AK Parti’de haberi olmadığını söylüyor. Ama Çevre ve Şehircilik Müdürlüğünün Terme’de böyle bir yatırım yapılacağından haberi varmış. Müdürlük başta Vali ve Belediye Başkanına dolayısıyla partiyi bilgilendirip bilgilendirmediğini bilemem. Bilgi vermiş ve buna rağmen bundan kimse haberi olmadığını söylüyorsa da sıkıntılı bir durum var ortada. Kaldı ki, kimse bildirilmemişse de sıkıntı büyük demektir.

Şirketin sahibi Pamir Tuğlu, “Ben Terme’ye 950 milyon liralık yatırım yapmayı planlıyorum, bundan vazgeçmeyi düşünmüyorum” diyerek pes etmeyeceğini söylüyor. Terme Halkı ise “İstemeyiz” diyor. Ben ise Pamir Tuğlu’nun sahibi olduğu Tim Avrasya’nın tek olmadığını düşünüyor ve Tim Avrasya’yı başka firmaların da izleyeceğini iddia ediyorum.

/ Ragıp GÖKER
16 Ağustos 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder