2 Temmuz 2012 Pazartesi

Samsun Din Eğitimi Çalıştayı Sonuç Bildirgesi -III

Samsun Din Eğitimi Çalıştayı Sonuç Bildirgesi’ni vermeye devam ediyoruz. Ancak cenaze ve akabinde de şehir dışında hastamızın olması nedeniyle bir haftalık bir gecikme olmuştur. Diğer bölümlerini merak eden saygıdeğer okuyucularımız yazılarımızı gazetemizin arşivinde bulmaları mümkündür.

 14- “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi” dersinin, dünya standartları gözönünde bulundurularak ve içeriği öğrencilerin hazır bulunuşluluk durumuna göre planlanmak kaydıyla 1. sınıftan itibaren başlatılması ve liselerde haftada bir saat olan DKAB derslerinin haftada iki saate çıkarılması üzerinde önemle durulmuştur.

15- Yeni oluşturulan İmam-Hatip ortaokullarına  müracaat edenlerin mağdur edilmeden talebi karşılayacak her türlü önlemin alınması ve taleplerin geri çevrilmemesinin önemi üzerinde durulmuştur.

16- Velilerinin isteği doğrultusunda hafızlık eğitimi veya yabancı dil eğitimi gibi gerekçelerle kademeler arası geçişlerde bir yıl ara verebilme imkanı tartışılmalıdır.

17- YÖK’ün İlahiyat fakültelerine girişte hafızlara ek puan verilmesinin önü açılmalıdır.

18- Yeni eğitim sisteminde zorunlu olan DKAB dersleri ile seçmeli dersleri verecek olan öğretmene olan ihtiyaç oldukça önem taşımaktadır. Bu bağlamda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ve dini içerikli seçmeli dersleri verecek öğretmenleri yetiştirecek olan ilahiyat fakültelerinin programları yeniden yapılandırılmalıdır.

19- İlahiyat fakültelerinin öğretmen yetiştirme misyonu yanında sosyal hizmet alanlarına yönelik (sevgi evleri, yaşlılar yurdu, cezaevleri, yetiştirme yurtları v.b) nitelikli eleman yetiştirme görevi de göz ardı edilmemelidir. Bu nedenle ilahiyat fakültelerinin günün ihtiyaçlarına uygun olarak yeniden yapılandırılması acil bir ihtiyaç olarak ortadadır.

20- İlköğretim DKAB bölümlerinin birçok bilimsel ve akademik platformlarda ortaya konulmuş olan taleplere de uygun olarak İlahiyat Fakültelerine tekrar aktarılması yüksek din öğretiminde bütünlük ve kalite açısından olumlu bir gelişme olarak değerlendirilmiştir. Bu bağlamda İlahiyat Fakültelerindeki öğretimin İlköğretim DKAB, Ortaöğretim DKAB, İHL Meslek Dersleri Öğretmenlikleri ile Yaygın Din Eğitimi ve Din Hizmetleri alanına eleman yetiştirecek programlar şekilde yeniden yapılandırılması ve akademik yapının buna uygun hala getirilmesi hususunda görüş birliğine varılmıştır. Devam etmek umuduyla selam ve sevgiler…

02.07.2012
/Mustafa GENÇ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder