21. Bu bağlamda;
a-) Öğretmenlik eğitimi verecek
bir bölümün oluşturulması
b-) Formasyon derslerinin
lisans programı içinde verilmesi,
c-) Ortaöğretim öğretmenliği
eğitiminin 5 yıllık bir öğrenimi öngörmesi nedeniyle öğretmenlik formasyon
eğitimine imkân hazırlamak ve hazırlık sınıfı uygulamasında karşılaşılan
sorunları aşmak amacıyla ilahiyat fakültelerinin öğretim süresinin 5 yıl olarak
belirlenmesi,
d-) 5 yıllık öğrenim süresinde,
birinci yılın ağırlıklı Arapça ve Kur’an eğitimine ayrılması, 2. ve 3.
sınıfların tüm programlarını ortak alacakları İlahiyat eğitimine; 4. ve 5.
sınıfların ise ilahiyat eğitimi yanında 19. maddede belirtilen istihdam
alanları dikkate alınarak yapılandırılmasının uygun olacağı,
e-) 3. sınıf sonu itibarıyla,
belirlenecek başarı şartlarını yerine getiren öğrencilerin okudukları program
yanında ikinci bir programı yan dal olarak alıp sertifika ile tamamlamasının
uygun olacağı değerlendirilmiştir.
22. İlahiyat fakültelerinin
öğretmen yetiştiren yüksek öğrenim kurumu olarak tescil edilerek öğretmen
eğitimi ile ilgili yapılacak çalışmalara katılımının sağlanmasının uygun
olacağı üzerinde durulmuştur.
23. Başlangıçta sadece
ilahiyat ön lisans mezunu DİB personeline yönelik olup, daha sonra çeşitli
sebeplerle bu şart kaldırılarak yaygınlaştırılan ilahiyat lisans tamamlama
(İLİTAM) programının örgün ilahiyat eğitimine alternatif oluşturmaması, kontenjanlarının
azaltılması ve ilk kuruluş amacında olduğu gibi sadece ilahiyat ön lisans
mezunu DİB personeline yönelik devam etmesi gerektiği üzerinde durulmuştur.
24.Türkiye’de din eğitimi ve
öğretiminin daha nitelikli bir şekilde organize edilebilmesi için, Yüksek
Öğretim Kurumu'nda ilahiyat fakültelerinin temsil edilmesi gerektiği önemle
vurgulanmıştır.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.”
Çalıştay ile ilgili özeleştirimizi yarınki
yazımızda inşallah yapamaya çalışacağız. Selam, sevgi ve dua ile…
03.07.2012
/Mustafa GENÇ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder