10 Temmuz 2012 Salı

Doğru Bilinen Yanlışlar Ve Zararları…

Kurtuluş İskelesi / SAMSUN
(Fotoğraf: Çetin Koşar)

Temel bir gün arabasıyla gezmeye çıkar. E5 Karayolu'ndan memleketine gidecektir. Ama tepesindeki sürekli vızır vızır uçan bi helikopter vardır. Temel helikopteri merak edince radyoyu açıp haberi almak ister. Radyoyu açtığında sunucu şöyle bir duyuru yapmaktadır: “Sayın sürücüler lütfen dikkat edelim, E5 Karayolu'nda ters yönde giden bir araç vardır” diye. Temel biraz etrafına bakındıktan sonra içinden söyler: "Ula bunların bir tanesi, iki tanesi değil hepsi ters yönde gideyu!." 

Türkiye’de doğru gördüğü yanlışlarını uygulayarak çevresine ve topluma o kadar çok zarar veren insan var ki, şaşırmamak elde değil. İşin ilginç yanı; bu yanlışları yapanlar uyarılmıyor. Uyarılmadıkları için de yanlış yapmalarına süreklilik kazandırılıyor.
                    
Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz’ın yanlışlarını, halkı aldatmaya yönelik icraatlarını ve doğuracakları zararları yıllardır yazmaktan gına geldi. Son sel felaketi de dahil. Sel felaketi sonrası Canik Belediyesi’nce yapılan incelemede, Büyükşehir’in sel felaketinde can kayıpları olan ve ağır hasar gören 4 bölgede yanlış uygulamaları bulunduğu ortaya çıkarıldı.

Bunlar; derenin kapatılması, kutu menfez, Lovelet’teki gerçek ve ıslah. Selin en çok zarara yol açtığı Yılanlıdere’nin aktığı Mezbahane bölgesinde Büyükşehir Belediyesi tarafından derenin üstü kapatılarak yapılan 130 metrelik kapalı kanal, üst bölgelerden gelen ağaç ve çöp atıkları ile kısa sürede tıkandı ve kanalın kapanmasına neden oldu.

Hasköy Vadisi’nde, üniversite yolu kenarında Büyükşehir Belediyesi daha önce açık ‘V Kanal’ şeklindeki dere ıslahını, 10 gün sonra kamuyu da zarara uğratarak, tamamen yıkıp kutu menfez haline getirerek yaklaşık bin 500 metre uzunluğundaki dereyi yeniden yaptı.

Devlet Su İşleri tarafından gerçekleştirilen projenin uygulanması, selin yaşanmasına ve etrafına büyük zararlar vermesine neden oldu. Lovelet’in olduğu bölgeden geçmekte olan İncirli Deresi’nde gerçekleştirilen ıslah çalışması, Büyükşehir Belediyesi tarafından onaylanarak açık olarak yapıldı. Bu arada TOKİ Bölgesi’nde imar planları ve ıslah projelerinde 15 metre genişliğinde düşünülen Yılanlıdere’nin mevcutta çok daha daraltılması sonucunda, sel TOKİ’ye büyük zarar verdi. Büyükşehir Belediyesi’nce ıslah çalışması 15 metre gerçekleştirilmiş olsaydı, bugün yaşanan selin boyutu daha az olurdu. Kısacası sel felaketi Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz’ın doğru bildiği yanlışların eseridir.

Bilerek veya bilmeyerek yapılan yanlışlar sonucu 12 can verdiysek, bunun hesabı sorulmalıdır. AK Parti iktidarı belediye başkanlarına dokunulmadığı gerçeğine baktığımızda şüphesiz hepimiz endişe duyuyor ve bu yanlışlığın da yüce yargımızca giderilmesini beklediğimizi bir kez daha hatırlatmakta yarar görüyorum. Ne dersiniz?
                    

Ekonomimize bölge müdürlükleri…

Ekonomimiz iyi mi, kötü mü? Onun yorumunu size bırakıyorum. Benim sizinle paylaşacağım konu, Ekonomi Bakanlığı’na bağlı olarak aralarında Samsun’un da bulunduğu 8 ile Ekonomi Bölge Müdürlüğü kuruldu.

Batı Karadeniz Bölge Müdürlüğü Samsun’a kurulacak ve Amasya, Bartın, Çorum, Karabük, Kastamonu, Samsun, Sinop, Tokat, Zonguldak illerine hizmet verecek. Ne gibi hizmetler diye sorarsanız, doğrusu hizmetten çıkarılmış ekonomimize ne gibi hizmet vereceğini ben de bilemiyorum. Bildiğim tek şey; ne ülkenin ne de bizim ekonomimizin iyi olmadığı.

Gerçi iktidar yanlılarına sorarsanız, pembe tablolarla hayallerinizi süslemekten geri kalmazlar.  Her ne ise, Samsun’a kurulacak olan Ekonomi Bölge Müdürlüğü birçok kişiye ekmek kapısı olacak. Ekonomi ile ilgili sorunları bulunanlar burada çare arayacak. Bulabilirlerse mutlu olacaklar, bulamazlarsa sitemde bulunacaklar. Haydi hayırlısı.


Raylı sistem neye engel?

Atakum Belediye Başkanı Metin Burma, Canik’te yaşanan sel felaketinin ardından belediye ekipleri ile bir kriz masası oluşturdu.  “Yağmur sularını doğrudan denize götürmeyen sistem çözüm değildir” diyen Başkan Burma, raylı sistemin suyun akışı önünde büyük bir engel oluşturduğunu belirtti. Bakın ne diyor Metin Burma:

 “Raylı sistem, suyun akışı önünde büyük bir engeldir. Buna bir çare bulunmalıdır. Yağmur sorunu atlatıldıktan sonra, planımızı bir kez daha gözden geçireceğiz. Böylece bizim alacağımız tedbirler ne derece yeterli olduğuna bakacağız. Büyükşehir Belediyesi’nin alacağı tedbirler de önemli. Bu konuda Büyükşehir Belediyesi ile ortak bir yol haritası çizebiliriz.”

Ortak yol haritası bulunabilir mi bilemem. Her işin uzmanları vardır. İş uzmanlarına bırakılırsa, bir şeyler ortaya konabilir.  Bilmem anlatabildim mi?
/Avni DEMİR
10.07.2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder