24 Temmuz 2012 Salı

Samsun Müftüsü 'İlginç Açıklamalar' Yapıyor..

Samsun İl Müftüsü Yard. Doç. Dr. Hayrettin Öztürk, göreve başladığı günden bugüne ilginç açıklamalar yapıyor.. Hatta ilginçlikleriyle öne çıkıyor.. Gerçekten, son iki dönemde 'müftünün adını sorsan kimse bilmezdi ama Müftü Öztürk, maşallah, her gün yeni bir açıklamayla dikkatleri çekiyor ve Samsun'un gündeminde.. Şu an tanınırlılık ve ilginç açıklamalarıyla, gündeme ilişkin popüler çıkışlarıyla siyasilerin önünde diyebilirim.. Yani karizmasını oturttu Samsun'a müftü.. Evet Hayrettin Öztürk, sanırım günlük olarak gündemi izliyor ve ona göre bir açılım yapıyor.. Ya da gazetelerdeki açıklamalara göre; bir görüş açıklıyor olabilir de.. Şu bir gerçek ki; Ben de Samsun'da varım diyor..

Aslında Müftü Öztürk'ün ilk göreve geldiği günlerde yaptığı açıklama çok ilginçti; "Meyhanelere de girer, konuşur, doğruyu anlatırız" demişti.. Arkadaşlar 'farklı müftü' olduğuna o an karar verdi.. Ben biraz ihtiyatlı davrandım ama şimdi de ben Müftü Hayrettin Öztürk, "HAYRET verici' diyorum.. Hatta bayağı cesur da diyebilirim... Önceki gün "Hızlı imam istemem. Jet teravih namazı olmaz' dedi.. Haklı da.. Bir ara sanayide bir cami 'çok kişinin tercihi olmuştu'.. 11 dakikada teravih namazı.. Dün gazetelerdeki açıklaması da bana göre değişikti.. Doğruydu, değildi, başka bir din adamı söyleyebilir veya yorumlayabilir.. Ama son zamanlarda sadece Samsun Müftüsü, dini konularda yorumlarda bulunduğu için, 'onun söyledikleri doğru kabul ediliyor'.. Mesela ne demiş dün: 'Alkol de sigara da aynı şekilde orucun sevabını alır' Ben tam olarak katılmıyorum müftüye. Sigara ile alkolü aynı kefeye  koyması ne kadar doğru.. Ama asıl cesur söylemi bugün çıkan gazetelerde olacak müftünün.. Bakın ne demiş...  

İl Müftüsü Öztürk: İftar çadırları otellerden daha makbuldür. İftar çadırlarında şarkı türkülü programlar yapmak, cemaati teravihten alıkoymak doğru değil. Buradan kimler alınmalı.. İftar sonrası eğlence düzenleyen mekanlar var onu anladık da.. Yerel yönetimler belediyeler de var. Atakum Belediyesi Fasl-ı Şahane yapıyor, İlkadım Belediyesi mehter marşı filan.. Canik Belediyesi de "Benim halkım çadırda değil, kültür merkezinde iftar yapacak" dedi.. Neresinden bakarsanız bakın, son açıklama çok yere gider.. Müftü Öztürk, bu kez gündeme iyi oturdu, sanırım.. Hadi hayırlısı..

Ramazan'da TV kanallarında nereyi açarsanız açın, bir Ramazan ve Oruç tartışması var.. Samsun'da da bu konuyu gündeme müftü Öztürk getirdi.. Bana göre, kamuoyunun bilinçlenmesi açısından önemli de.. Kolay gelsin Sayın Öztürk...

/A.Yener CABBAR
24 Temmuz 2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder