19 Eylül 2014 Cuma

Vali Atamasında Samsun’un Önemi

Rahmetli Mustafa Gönül Samsun Valisiyken Anayasa Mahkemesi üyeliğine atandığında Güneş Gazetesinde Büro Şefi olarak görev yapan genç bir gazeteciydim. Rahmetli Vali, gerek Samsun halkı ve gerekse Samsun bürokrasisi tarafından çok sevilmişti. Muammer Güler de Samsun’a damgasını vurmuş bir ‘Vali’ idi. Samsun’da İstanbul’a atanması bize gurur vermişti. Mersin Valiliği de önemli bir makamdır ama Hasan Basri Güzeloğlu, o ‘yumruk’ olayı meydana gelmeseydi, İstanbul ve Ankara olmasa bile İzmir ya da Bursa’ya Vali olabilirdi. Hüseyin Aksoy da gittiği şehirlere damgasını vuran Valilerden birisi olarak dikkati çekiyor. Mersin gibi önemli bir şehirden geldi Samsun’a. Biz kendisini zaman zaman eleştirsek de Samsun’da çok kişi tarafından sevilmiş ve takdir edilmiştir.

‘’Samsun’da zor günlerim’’ oldu diyor Vali Bey. Kendisini de söylediği gibi birer iş kazasıydı ‘zor günler’ dediği o günlerde yaşanan olaylar. Hüseyin Aksoy ve değerli Eşi Hülya Hanım, Samsun için çok önemli projelere imzasını atmıştır. Hanımefendi’nin özellikle kırsaldaki kadınlara meme kanserin ile mücadele yöntemlerini bıkmadan ve usanmadan anlatması, her türlü övgüye değer bir davranış olarak benim hafızama kazınmıştır. Bir yurttaş olarak kendisine müteşekkirim. Umarım ve dilerim bu önemli görevini Diyarbakır kırsalında da sürdürebilir. Vali Bey’den hoşnut olmayanlar da vardır. Ki; bu hoşnutsuzluğun kendisinden beklenen kişisel taleplerin yerine getirilmemiş olmasından kaynaklanmış olabileceğini düşünüyorum. Bu Lojistik Köy Projesi için ne kadar gayret gösterdiğine tanığım ben Vali Beyin.

‘’Benim duyduğum heyecanı onlarda duymalı’’ diyerek Samsun’da eğitim düzeyinin yükseltilmesi için Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesindeki yönetici ve öğretmenlerin dikkatini çekmiş olması da çok önemlidir. Samsun’da eğitim ve öğretim tam anlamıyla dökülüyor. Vali Bey keşke bir süre daha bizim için hizmet verebilseydi,  Ben öyle inanıyorum ki Samsun’un eğitim durumu yakın bir gelecekte birçok ile örnek olabilecek bir düzeye gelecekti. Atama kararnamesinin açıklandığı gün genç meslektaşlarımla birlikte Vali Beyin makamındaydım. Kendisini bu atamadan dolayı memnun görmek beni de onun adına sevindirdiğini söyleyebilirim. Hüseyin Aksoy çok önemli bir göreve atanmıştır. Mesut Yılmaz’ın yıllar önce ‘’Avrupa’nın yolu, Diyarbakır’dan’’ geçer sözünü söylediği günden bu yana Diyarbakır Valiliği görevi çok önem kazanmıştır. Şu söz belki bu görevin önemini anlatmaya yetecektir. Bu ‘çözüm süreci’ adı verilen durum nedeniyle önümüzdeki birkaç yıl boyunca Dünya. Türkiye’yi Diyarbakır’dan izleyecek. Diyarbakır Valiliği görevinin bu süreç nedeniyle en az İstanbul valiliği kadar önemli bir görev olduğunu düşünüyorum. Biz kıymetini bilmesek de, Samsun’da görev yapan Valilerin ve üst düzey bürokratların önemli yerlere atanması bir anlamda Samsun’un da önemini anlatıyor aslında. Vali Hüseyin Aksoy ve değeli eşine Diyarbakır’daki görevleri süresince gönülden başarı dilerim.

/ Ragıp GÖKER
19 Eylül 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder