16 Eylül 2014 Salı

Sahiller Vatandaşındır, Engelleyeni Zabıtaya Haber Veriniz..

Elbette Samsun'da değil bu dediğim.. Biz sahilimizi bırakın korumayı ticarethanelere çeviriyoruz.. Samsun'da sahil ile ilgili düşüncelerle, başka yerler farklı..  Samsun'da şu otel sahilimize el koyar mı.?. Vatandaşın olan sahil  'kimlere peşkeş çekiliyor', malı  haline getiriliyor diye 'bakalım'.. Ya da belediye kumsal alana 'tesis yapmış' denizi ve kumsalı adeta parsellemiş diye düşünüp duralım..

Hatta sahili şirket işletecek 'vatandaş aracını bile parayla park edebilecek' diye dert yanalım.. Küçücük bir mahalle olan Akçay'da, Edremit Belediyesi 'yazıyı vatandaşın görebileceği şekilde tabelalaştırmış ve asmış kentin her yerine.. Hem de sahildeki işletmelerin 'duvarlarına, herkesin görebileceği şekilde' nal gibi koymuş uyarıyı.. Uyarıyı aynen yazıyorum..

T.C Edremit Belediye Başkanlığı
DUYURU
“Yasa Gereği, tüm halkımız deniz kıyılarından ücretsiz yararlanma hakkına sahiptir. Bu hakkın kullanılmasını engellemek isteyenleri lütfen zabıta bürolarımıza bildiriniz. İyi tatiller dileriz..”

Bunu halk biliyor.. Gelen yerli turistler okuyor.. Yabancılar da 'burada ne yazıyor' diye, merak ediyor soruyor öğreniyor.. Ve bu uyarı yazısı her metrekaresinde uygulanıyor Edremit sahillerinde... Altınoluk, Zeytinli, Küçükkuyu, Ören hepsinde.. İsterse büyük bir otel olsun, havlunu alıp önüne gidip denizine giriyorsun.. Kimse gelip te 'burası bize ait' diyemiyor.. Kıyı kenar çizgisinde zaten hiçbir yapılaşmaya da izin verilmiyor.. Halkın orası, 'sormaya gerek yok'.. Aslında tatil modundan çıktım ve işe başladım da; Oradaki yasaların bizim Samsunumuzda neden işlemediğini idrak edemedim..

O nedenle 'paradoks yaşıyorum'.. Orda böyle, burada niye farklı diye düşünüyorum.. Yasa ise aynı yasa... Bir kaç güne geçer sanırım.. Alışırız Samsun'daki 'ben yaptım oldu zihniyetine'.. Her gün aynı şeyi göre göre 'unuturuz başka yerlerdeki farklılıkları'.. Çok sürmez.. Bir iki güne 'normale' döneriz..

/A.Yener CABBAR
16 Eylül 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder