26 Eylül 2014 Cuma

Santrali Halk İstemiyorsa, Kim İstiyor

“Halk santrali istemiyor.” Gazete haberi bu manşetiyle duyurmuş. Bu biliniyordu zaten. Ama cevabı beklenen asıl soru şudur bence. Halk istemiyorsa kim istiyor? Görünüşe bakılırsa, herkes Terme’ye yapılacak Termik Santrallerin karşısında. Terme Belediye Başkanı Şenol Kul’un samimiyetle bu duruma karşı çıktığına inanıyorum. Geçen hafta Terme’de TERÇEP’in basın açıklamasında da vardı. “Makamın ve mevkiin önemi yok, ben kendimi fedaya hazırım” diyerek gerekli mesajı zaten vermişti.

Önceki gün yanına Milletvekili Cemal Yılmaz Demir’i de alarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Müsteşarı Mustafa Öztürk’le görüşmüş. Bu görüşmeye dair fotoğraflı bir haber de vardı gazetelerde. Terme Halkının o santralleri istemediğine dair en yetkili makama mesajı iletmiş. Şenol Kul üzerine düşeni fazlasıyla yapıyor bence.Belli oldu ki, Belediye Başkanı da halkı gibi düşünüyor. Termeli o santrali istemiyor. Yeterli mi?

Asla yetmeyecek. Terme halkını umutsuzluğa düşürerek, onların direncini kırmak değil benim amacım aksine direncin daha da arttırılması gerektiğini anlatmaya çalışıyorum.Bu termikçilere tek bur güç  “Dur” diyebilir. Bunu da ancak güçlü bir siyasi irade yapabilir.

TERÇEP’in basın açıklamasına aralarında AK Parti Terme İlçe Başkanı olmak üzere Terme’de teşkilatı bulunan bütün siyasi partilerin destek verdiğini ileri sürüp  “Terme’de güçlü bir siyasi irade vardı” diyerek benim yanıldığını söyleyebilirsiniz. Ben oradaydım kardeşim. AK Parti İlçe Başkanıyla da konuştum.

Termik santral kurmak isteyenler için her türlü kolaylığı sağlayacak yönetmelikleri çıkaran bir iktidarın mensubu olarak o ilçe başkanı ne yapabilirse o kadarını yapıyor. Halkla ters düşmemek için görüntü veriyor o kadar. O yönetmelikleri kendisine hatırlattığımızda ne diyor, “Onu zamanı geldiğinde konuşuruz” diyor. Şenol Kul’un dediği gibi “Ben kendimi feda etmeye hazırım” diyebiliyor mu? Demiyor. Diyemiyor.

CHP İl Başkanı Mehmet Atalay Terme’deki basın açıklaması sırasında Terme’ye giderek TERÇEP’in yanında olduğunu gösterdi. Müteşekkiriz. Ama yeterli mi?

Bu güne kadar muhalefete mensup üç Milletvekilinden “İstemiyoruz” diye bir söz duydunuz mu? Mesela, “Bu işin arkasında kömürcüler ve nakliyeciler var” şeklindeki söylentileri kırmak adında özellikle İhsan Kalkavan’dan bir açılama beklerdim. Yener Cabbar’a “Ben bu işin karşısındayım”  diyen AK Parti İl Başkanı Fuat Köktaş’ın samimiyetine inanmakla birlikte böyle söylemiş olmasının santralcileri durduramayacağını düşünüyorum. Fuat Bey bu şehirdeki en güçlü siyasetçidir.

Milletvekillerini ve özellikle de Büyükşehir Belediye Başkanını da yanına alarak, “Terme’de Termik Santral istemiyoruz, ey termikçiler santrallerinizi gidin başka bir yerde yapın” diyerek görüntü vermesi halinde bu konunun sonsuza dek kapanacağını söyleyebilirim. Aksi halde geçmiş olsun Terme…

/ Ragıp GÖKER
26 Eylül 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder