10 Eylül 2014 Çarşamba

Samsun Nasıl Görünüyor?

Kısa bir süre önce Sinop’taydım. Turizmdeki aşamasına tanık olmuştum. Bu köşeden de kıyaslamada bulunmuştum. Bu pazar Amasya’ya gittim. Bir dostumun düğününe katılmak için. Amasya, turizmde hak ettiği patlamayı yapmış. Gündüzleri bir başka, geceleri ise apayrı bir güzellikte. Gezilecek, cezbedecek çok şey var bu tarihi kentte.

Elele verilmiş, güzellikler ortaya çıkarılmış. Tanıtım yapılarak, yerli ve yabancı turistlerin gelişi sağlanmış. Kısacası Amasyalı becermiş. Samsun gibi hayallerle dem vurulmuyor. Amasya’daki dostlarla sohbet ettik. Samsun ile olan bağlarından söz ettik.Çoğu o bağların koptuğunu iddia etti.
Nasıl yani, diye sorduk. Cevapları ilginçti:

Samsun’a gelmemize neden kalmadı. Eskiden kimimiz ticaret için geliyordu. Artık Samsunlu Amasya’ya geliyor. Zira ülkenin önde gelen firmalarının bölge ana depoları Amasya’da. Kimimiz yazları deniz için Samsun’a gidiyordu. Samsun’da deniz de kalmadı. Deniz için günübirlik Sinop’a gidenler var. Ya da Ege ve Akdeniz’e tatile gidenler.

Eskiden Samsun’un fuarı vardı. O nedenle gidiliyordu. Artık yok. Kısacası Samsun bizi cezbetmekten uzaklaştı. Amasyalı böyle diyor. Haksız mı?

Bana sorarsanız yerden göğe kadar haklı. Söyler misiniz Allah aşkına Samsun’da nereye gidelim? Amisos tepeyi mi tercih edersiniz? Yoksa Amasya’da Kartal Yuvası gibi tepeden müthiş görüntüye mi tabiri caizse tav olursunuz? Her ikisi güzel, diyebilirsiniz. Sıra tercihe gelince Amasya’yı tek geçersiniz.

Kısacası, Samsun var olandan da yoksun bırakıldı. Böyle bir durumda turizmden söz etmek. Hele hele turisti çekebilmek kolay olmasa gerek. Biz nerede yanlış yaptık, diye düşünmenin tam zamanı. Şüphesiz önlem almanın da. Bizden sadece hatırlatması.

/Avni DEMİR
10.09.2014


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder