1 Mart 2014 Cumartesi

Muhteşem Bir Gece




Samsun Büyükşehir Belediyesi, Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı Konservatuarı, Türk Sanat Müziği Korosu Atatürk Kültür Merkezinde müzikseverlere müzik ziyafeti sundu.13 Kasım 1981 Tarih ve 17543 Sayılı resmi gazete’ de yayınlanan şekli ile resmiyetine kavuşan Samsun Büyükşehir Belediyesi, Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı Konservatuarı, Türk Sanat Müziği, Türk Halk Müziği, Türk Halk Oyunları, Tiyatro, Resim, Latin Dansları, Klasik Batı Müziği, Hafif Batı Müziği, Türk Tasavvuf Müziği, Popüler Müzik, Capoeira, Eğitsel Kurslar ve Enstrümantal kurslarla hizmet vermektedir.


25 Mayıs 2007 Cuma saat 20.00 de başlayan, şef Erdal ŞAHİN yönetimindeki Samsun Büyükşehir Belediyesi, Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı Konservatuarı, Türk Sanat Müziği Korosunun verdiği Konser, izleyicilere yer yer neşeli zaman zaman hüzünlü nağmelerin eşliğinde muhteşem bir gece yaşattı.

Ben şahsen bu akşam, amatör bir koro ve sık sık detone olacak solistler beklerken, AKM sahnesinde buraya yakışır vaziyette, değme korolara ve nice ünlü sanatçılara taş çıkartacak nitelikte muhteşem bir kadro ile karşılaştım. Sazlar usta, koro rahat ve uyumlu, solistler sakin ve huzurlu; Sanki hepsi de yılların sanatçıları.

Repertuvara alınan eserler ise ayrı bir güzellikte; hemen hemen her sese yer verilmiş. Eserlerin zorluk derecelerine bakmak kimin umurunda. Kemani Tatyos Efendinin  sofyan usülü suzinak mini fasıl peşreviyle başlayıp aksak, ağır aksak, düyek, Curcuna, Semai, Devri Hindi, Oynak, Sufyan ve Nim Sofyan usullerinde ve Hicarkar, Nihavend, Uşşak, Segâh ve Hüzzam makamında eserlerin icrasında gösterdikleri başarı için emeği geçen herkesi tebrik etmek gerekir. O kadar etkileyici bir ortam ve tesir gücü yüksek bir yetenekler ordusuyla karşılaştık ki, benim bildiğim, şarkı söylenir biter alkışlar ardından başlardı. Bu akşam burada böyle olmadı. Bırak şarkının bitmesini daha şarkının girişindeki ilk mısralarda alkışa gark olanlar yılların ünlü sanatçıları değil Samsunumuzun yetenekli gençleriydi.

"Yetenekli gençler" sözüyle, yeteneklerine göre test edilip seçilmiş, bu iş için özel eğitime tabi tutulmuş, işi gücü bu sanat ile uğraşmak olan bir birimin üyelerini değil, aynı zamanda bir işte çalışan, mesai saatlerinin dışında kendilerine ve ailelerine ayıracakları zamandan kısıp buralarda bu sanatı öğrenmek, onu ayakta tutmak, yaşatmak uğruna ağır yük altına girenleri kastediyorum. Örneğin koristlerden Sezgin AKYÜZ bu değindiğim hususlara bariz bir örnektir. Haftanın 6 günü tam gün birlikte mesai yapıyoruz. Hangi zaman aralığında fırsat bulup ta bu noktaya geldiğine şaşmadım doğrusu. Çünkü biliyorum ki, Samsunlu gençler fedakardır, yeteneklidir, beceriklidir. Sorumluk duygusuna sahiptirler. Gelecek vadederler. Buradan hepsini ayrı ayrı tebrik ediyorum. Sağolsunlar.



Kulağımdan Gitmiyor Ninni Sesin
"Annem" şarkısı Türkiye’de Anneler Günü nedeniyle bestelenen ilk eserdir. Başta Zeki Müren olmak üzere nice ünlü sanatçılara radyo ve gazinolarda eşlik eden, Bestekâr Tamburi Özcan Korkut ’un bu hicazkar şarkısı, tam 26 yıldır çalınmaya ve söylenmeye devam ediyor. İşte gönül telimizi titreten, özellikle benim ruhumun derinliklerine adeta dip dalgası tesiri yapan bu şarkı, solist Arzu SEZER hanımefendinin o ifade edilemez, tek kelimeyle muhteşem sesi ve kendine has nağmesiyle bu akşam bir defa daha bizleri mest etti. Şarkının orta yerinde ayakta alkışlanmayı doğrusu hak etmişti ki onun için izleyiciler de bunu yaptılar. Şarkının güftesi;

Kulağımdan gitmiyor ninni sesin
İçimdesin içimde derindesin
Gördüğüm her şeyde sevdiğimdesin
Anlatılmaz öyle güzel bir şeysin

Gözümün nuru annem
Ömrümün nuru annem
Şu kalbimin ateşi annem
Ayırmasın seni Allah benden

Sana versem ömrümü yetmez bile
Senin için çekilir çile bile
Yok eşin emsalin dünyada bile
Anlatılmaz öyle güzel bir şeysin

Gözümün nuru annem
Ömrümün nuru annem
Şu kalbimin ateşi annem
Ayırmasın seni Allah benden
/Özcan Korkut



İKİ ANI
Samsunlular ele aldıkları her işi yüzlerinin akıyla bitirip başarırlar. Bu hususta iki anıyı aktarma gereği duydum. Birinci anımız Samsunlu bir üstad’tan, Üstad İsmet Nedim SAATÇİ’den.

Konservatuar notalarında yanlış var!...
“Türkiye’mizde Türk Sanat Müziği bugün çok sevilmekte ve tutulmaktadır. Ben çok küçük yaşlarda iken, yurdumuzda hiçbir şehirde (İstanbul hariç) musiki cemiyeti ve dernekleri yoktu. Gayet iyi hatırlıyorum. “Ah” derlerdi, “Bir İstanbul’a gidebilsem, oradaki üstadlardan ders alsam.” Çünkü o zaman yalnız İstanbul’da vardı bu dernekler. Büyük müzik otoriteleri yalnız İstanbul’da idiler.

Bizler, kulaktan müzik öğrenirdik. Fakat o büyük hocalara erişmek bir hayaldi bizler için.Nihayet bir gün, Samsun’da musiki derneğinin kurulmuş olduğunu haber aldık. Büyüklerimiz musiki derneği kurmuşlardı. Bir gün toplanıp gittik, keman, ud, kanun, ney gibi musiki aletleri çalınıyor, koro şarkılar okuyordu. Aklımızda kaldığı kadar, Taner diye bir müzisyen, Kemal Sezen diye bir zât girişimde bulunmuş, İstanbul’u bizlerin ayağına getirmişlerdi.

Ben, Nejat, Kemal, Ahmet (Dım Dım) şaşırdık. Üstadların önünde hep nota vardı ve eserleri nota ile geçiyorlardı. Allah’ım, bu ne imkândı, nota, makam, usûl, ilmî bir çalışma. İşte o zaman bir hiç olduğumuzu anladık. Rica minnet bizler de cemiyete girdik. İlk feyiz aldığım yer burası olmuştur.

Sevgili okuyucular, size bir şey söylemek isterim. Ben, konservatuvardan ve TRT’den yetiştim. En büyük hocalardan bu sanatın inceliklerini öğrendim, size bir sır vereyim ama kimse duymasın; Konservatuar notalarında yanlış var, radyonunkinde var, fakat Samsun Musiki Cemiyetinin notalarında hatâ yok. Kendilerini tebrik ederim.
(Kaynak: Tercüman Gazetesi, Berlin İlavesi, 24 Ekim 1986 )


İkinci Anımız da  üstad Saadettin Kaynak’ın bir hatırlatması:
Büyük üstadlardan daha ruhlu okudular
“Geçenlerde Samsun’a uğradım. Musiki dernekleri bana bir müzik ziyafeti vereceklerini söylediler. Güldüm. Kendilerine itimatlarını takdir etmiştim. Fakat şunu gördüm ve işittim. O gece eserlerimi en büyük üstadlardan daha ruhlu okudular.”
(Konuşma: Koşuyolu-İstanbul, 12 Mayıs 1956, İsmet Nedim-Saadettin Kaynak)

Bu konuda detaylı bilgi için bakınız; http://samsun03.blogcu.com/2524055/


Koristlerimiz bir çalışma esnasında

Gurur Tablosu
İşte Muhteşem Kodro. (Teşekkürler arkadaşlar.)

ŞEF
Erdal ŞAHİN

SAZLAR
KEMAN; Filiz AYDIN, Burcu GÖLTEPE, Mithat OLGUNCAN, Süleyman OLGUNCAN, Suat ULUKOL,
UD; Serdar DEDE, Zübeyde CABAR
KANUN; İlkay OLGUNCAN
Tanbur; Bülent ÖZBAYRAM
T.KEMENÇE; Hüseyin AVCI
KLARNET; Mustafa MENGÜTEKİN
NEY; Sezin AKKAN, Salih YURTTAŞ
RTiM ;Yaşar ABRUR, Erol ERKUL, Zeki GÜMÜŞTAŞ


KORİSTLER
A.Kemal YALMANCI
Abdullah KACAMER
Abidin ERDOĞAN
Arzu SEZER
Asuman TAN
Atilla SUNAR
Ayla GÜRER
Burcu ÖZCAN
Çiğdem YALIN
Ebru BİLİCİ
Ekrem KENANOĞLU
Elvan ŞAFAK
Ender ÖZATKAN
Ender ÖZMAN
Ersan EŞKİN
Funda BULGAK
Gamze ÇAMLIGÜNEY
Göknur YALIN
Gözde BİNGÜL
Gülay ÇETİN
H.Yavuz YILMAZ
Hatice ŞERMUT
İlhami EKER
Kutluhan KURT
Leyla ERÇEL
M.Güray GEYİKÇİ
Mehmet KABACI
Meltem ÖZGÜR
Musa ÖZMET
Mustafa TÜTÜNCÜ
Nahit EDİS
Nermin GÜZEL
Nigar ŞAHİN
Nurcan YILDIRIM
Nurper KOÇ
Nurşen GÖKSU
Osman ÇİVİCİK
Ömür KIZILIRMAK
Özge YILMAZ
Saliha ÇELİKKOL
Selahattin SAHİP
Serdar BİLGETEKİN
Sezgin AKYÜZ
Suna ÖZDEMİR
Şaziye AKSEL
Şükriye BİZEL
Turhan DURSUN
Ümran YÜCEL
Yağmur UZUNOĞLU
Yasemin BOZDAĞ
Zeynep RECEPOĞLU

EĞİTMENLER
Bülent ÖZBAYRAM
Serdar DEDE
Sezin AKKAN
Özge YILMAZ


26 Mayıs 2007
/Çetin KOŞAR

KAYNAK:
http://samsun05.blogcu.com/muhtesem-bir-gece/1665190

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder