13 Mart 2014 Perşembe

Raylı Sistem Büyüyor

Kentimizin ilk gündemine geldiğinde çok konuşuldu. Aslında bilen de konuştu, bilmeyende. Çünkü öncelikle sistem yeniydi. Ve biz bu kentteki mühendisler bu konuda hayli bilgisiz ve deneyimsizdik. Zira sistemin varlığını bilmekle aşamaların tatbiki arasında fark var. Hadi desem, “Projesini çizecek bir Allah’ın kulu yok ortada.”

Raylı Sistem işinde çalışmış deneyimli bir isim de.. Ancak metre metre her imalatı takip ederek bilgi sahibi olduk hepimiz ve çokça maydanoz oldu birilerimiz. Şimdi bugüne geldiğimizde daha deneyimliyiz. Gördük, takip ettik. Aşamaları ve imalat sıralaması hakkında bilgi sahibiyiz.. Daha detaylı ve tutarlı konuşmalar ve öneriler yapabiliriz. İşte 120-130 milyon avroluk sistem şimdi önümüzde..

İşin garibi dün “olmasın” diyenler bugün, “yetmiyor” diyor. Hakikaten de yetmiyor.. Oraya girsin, bize gelsin diyenler çoğunlukta. Her şeyden önce medeni bir proje.. Samsun halkı da bu sisteme layık. İşte şimdi talepler ve öncelik sırasına göre Büyükşehir “Raylı Sistem Projesini” geliştiriyor. Bunun içinde belirlenen üç aşama var.

1.ci aşama;  Sistemim Belediye Evleri’ne kadar uzatılması. Biliyorsunuz şu aralar Büyükşehir Belediye’sinin bu konuda Doğupark’ta çalışmaları var. Asılan tabelalarda sitemin, Gar(Shell) durağından sonra “metrobüs” olarak Canik’e, oradan da, Kirazlık sanayi bölgelerinden geçerek Tekkeköy’e ulaşmasının planlandığı belirtiliyor. Ama Yusuf Ziya Yılmaz bu konuda bir proje değişikliğine gidilmesi talimatı verdi. Şimdi trenler Belediye Evleri’ne kadar gidecek sonrasında ise metrobüsler devreye girecek. Güzergah ve proje buna göre şekillendiriliyor.

 2.ci aşama: Raylı Sistem’in batı istikametinde Taflan’a kadar uzatılması. Güzergahı belirlendi bu yönün. Üniversiteden belli bir mesafe sonra güzergah deniz bandına geçecek. Burada Bafra yolunun kuzeyindeki toplama yoluna oturarak Taflan’a kadar ulaşacak.

3.cü aşama: Bu yönde yoğun istekler var. Herkes diyor ki; “Raylı Sistem olan bir şehirde trenler mutlaka Otogar’a ulaşmalı.” Haklı bir istem, Yılmaz’da katılıyor buna. Raylı sistemin 3.cü aşama da otogara ulaşması planlandı. Mevcut güzergah Eğitim Fakültesi’nden sonra Kürtün Çayı boyunca uzunacak bir güzergah ile otogara bağlanacak.

Elbette yakın bir geleceğe oturtulamaz ama kesin planlama içerisine alınmış ve güzergah üzerinde çalışmalarına başlanmış projenin. Siyasetin yoğun gündeminde gündem değiştirmemin nedeni hem düşüncelein olguluğu ve yerindeliği Hem de halkın taleplerin verilen değerin ifadesidir. Bugün karşımıza konulan adayların çoğu, ki buna bazı dost görünümlü garabetler dahil, Yusuf Ziya Yılmaz’ı eleştirmekten başka bir siyaset üretemezken, Yılmaz seçimi ikinci plana atarak kentimizin geleceğini planlamaya devam ediyor… İşte bu bilinsin istedim.. Bilinsin ki, eleştiri dışında tek bir proje üretemeyenler le, kent için düşünenlerin farkı anlaşılabilsin.

Günün Sözü: KONUŞMAK bir yere kadar ama ondan sonrası sözlerle değil, ürettiklerinizle değer buluyor..N.S

/Nusret SAĞLAM
13 Mart 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder