27 Mart 2014 Perşembe

Turizm Kenti Atakum

Seçim arifesinde çok şekilde tabir ediliyor Atakum.. Hangi tabiri duysam içim “cızz” ediyor.. Üzülüyor, kahroluyorum.. Benim özlediğim Atakum bu değildi.. Vaad edilene de sevimli bakamıyorum açıkçası.. Geçmişe bir dönüp bakar mısınız, lütfen. Altın sarısı bir kumsal.. Masmavi,berrak bir deniz.. Sessizlik hakim Atakum’a. Sükunet ve huzur.. Civar ilçe ve illerden gelelerin gıpta ile baktığı ir sahil ve Atakum.. Önce mesire yerlerini, ağaçlarını yok ettik Atakum’un.. Sonra taşlaşmaya yöneldik.. Sıra sahile geldi.. Onun da içine ettik..

“Şu kabahatli, bu değil” diye hiçbir ayrım yapmıyorum. Kimseyi de hedef göstermiyorum.. Ama Atakum, benim özlediğim mesire yeri, seniz keyfi ve huzurlu Atakum olmaktan çıkalı çok oldu. Daha dün tesadüfen bir araya geldiğimiz İl Genel Meclisi Başkanı Mustafa Karakurt ile aynı şeyi konuştuk.. Atakum’u tarif edecek olanlar önce, “ yeni açılan bulvardan denize doğru bir baksın da” buluştuk.

Şimdi izliyorum tüm adaylar, “Turizm kenti Atakum” söyleminde. Turizm de, neyin turizmi.. Kast ettiğiniz, deniz mi, sahil mi?. Deniz zaten kalmadı.. Sahil derseniz onu parsasını da, “içkili mekanlar” topladı.. “Meskenlerin yatak odasına giren bu mekanlar, kime ne kazandırdı” bilemem ama Atakum’a neler kaybettirdiğini söyleyebilirim..

Bir günün olayı değil. Bir yılın, on yılın da!.. Ama işin içine para girince canım sahil mekanlara teslim oldu.. Şimdi onların borusu ötüyor.. Evinde huzur bulmak isteyen ise ya “balık, köfte” kokusundan, ya da “içkisini içerken,bacaklarını evlerin odasına doğru ayırmışlardan” kaçmak için perdesinin arkasına gizleniyor.. Alın size turizm!.. Tepe, tepe kullanın.. Hani turizm kenti yapacağız diyorsunuz ya..

Bundan sonra Atakum’da olsa, olsa “İçki turizmi” olur.. Bakın sahildeki evlere; “İşyerine kiralık” yazısından geçilmiyor.. Hangi işyeri?. Fırın, terzi, bakkal, mobilyacı değil ha! Her köşeye yeni bir “İçki evi.” Turizm diye vaat ettiğiniz bu ise; Kim ne der, bilemem ama Atakum’dan yana ben, “Hakkımı helal etmem! “

Günün Sözü: Elindekinin değerini bilmeyen geleceğe değer biçemez!..N.S

/Nusret SAĞLAM
27 Mart 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder