12 Kasım 2013 Salı

Öyle Bir Kentte Yaşamak İstiyorum Ki…

Ben öğle bir kentte yaşamak istiyorum ki,  yaşadığım kent de, kentlilik bilinci olsun ve kentimize ait bir kent hafızası oluşturulsun. Öğle bir kentte yaşamak istiyorum ki, bu kentte esas söz sahibi olması gerekenler, o kentte yaşayanlar olsun. Öyle bir kentte yaşamak istiyorum ki, kentimiz için kullandığımız oylar ile yerel krallar seçmeyelim. Öyle bir kentte yaşamak istiyorum ki, o kentte yerel yönetimler, demokrasinin mektebi olsun. Öyle bir kentte yaşamak istiyorum ki, yaşadığım kenti yönetecek yerel yöneticinin kim olacağına, kentte yaşayanlar karar verebilsin.

Ben öyle bir kentte yaşamak istiyorum ki, kentimizi yönetecek yerel yöneticilerin, merkezi yönetimden olması seçimlerde avantaj olmasın. Ben öyle bir kentte yaşamak istiyorum ki, kenti yönetmek için seçtiklerimiz, seçildikten sonra bizlerden uzaklaşmasın, bizlerin uyarılarına kızmasın, bize kulaklarını tıkamasın. Ben öyle bir kentte yaşamak istiyorum ki, yaşadığım kentte yapılacaklar ile ilgili karar alınırken bizlerinde fikri alınsın.  Çünkü tüm kararları belediye başkanları veriyor. Ben öyle bir kentte yaşamak istiyorum ki, yaşadığım kentin yeşil alanları bizim diyebileyim, O yeşil alanlar, bizlerden gizlenerek yerleşim alanı yapılmasın, yaşadığım kentteki ağaçlar bizlerin oluru olmadan kesilmesin.       

Ben öyle bir kentte yaşamak istiyorum ki, yaşadığım kenti yönetenlerin, görev yaptıkları süre içerisinde edindiği mal varlıkları, kentlilerle paylaşılsın. Ben öyle bir kentte yaşamak istiyorum ki, kentimizin taşınmazları bize sorulmadan satılmasın. Ben öyle bir kentte yaşamak istiyorum ki, yağmur biraz fazla yağdığında sel olmasın, insanlar evlerinde boğularak ölmesin. Ben öyle bir kentte yaşamak istiyorum ki, yerleşim alanları ile deniz arasına duvar niteliğinde binalar yapılmasın.

Ben öyle bir kentte yaşamak istiyorum ki,“Yaşadığımız kentte, sadece belediye başkanının dedikleri olmasın, seçtiğimiz yerel yöneticiler hep kendi bildiklerini yapmasın. Ben yaptım oldu demesin. Onların bu hoyratlığı, hiç olmazsa, yargı ile bari durdurulabilsin. Ben öyle bir kentte yaşamak istiyorum ki, yaşadığımız kentin bir yerel yönetim modeli olsun. Bu nedenle işler, başkanların kahramanlıklarına kalmasın. Ben yaşadığımız kentlerde, seçtiğimiz yerel yöneticiler kadar önemli olmak istiyorum. Adayların belirlendiği bu günlerde, bu dileklerimi adaylara ve siyasi partilerimize duyurmak istiyorum.

/Tekin AKIN
12 Kasım 2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder