11 Mayıs 2016 Çarşamba

Bursa Samsun Tanıtım Günlerinin Ardından

Bursa Yaşar Doğu Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı Dursun Koç'un davetlisi olarak Bursa'da gerçekleştirilen Samsun Tanıtım Günleri etkinliğindeydim. Bursa Atatürk Kültür Merkezi (Merinos)'ta gerçekleşen ve etkinliğe başta Samsun Belediyeleri olmak üzere çok sayıda sivil toplum kuruluşu ve özel iştirakçiler katılmışlardı. Gençlik ve Spor Bakanı Akif Çağatay Kılıç ve İçişleri Bakanı Efkan Ala'nın yanısıra Milletvekilleri ve Belediye Başkanlarının katılımıyla açılan etkinliğin verimli coşkulu geçmesine sevinenlerden birisiyim.

Fuar havasında geçen etkinlikte bir süre önce kaleme aldığım 'Türk Güreşinin Sembolü YAŞAR DOĞU' kitabımı Bursalı hemşehrilerimize imzalamanın keyfini yaşadım. Üstelik Yaşar Doğu'nun sevgili evladı benimde tanımakla gurur duyduğum kadim dost ve ağabeyim Prof. Dr. Gazanfer Doğu'nun da bu etkinliğe katılarak destek vermesine bir hayli sevindim. Hakikaten de orada yer alması hem gurur verici hem de anlamlıydı. Kendisini buradan gönül dolusu teşekkürlerimi sunuyorum.

Bu arada yine Samsunlu yazar güçlü kalem edip dost ve kardeşim Yücel Bayar'la aynı stantı paylaşmış olma benim için keyif vericiydi. Bursa Samsun Dernekler Federasyonu (SAMDEF) Genel Başkanı Çarşambalı hemşehrimiz Savaş Otruş ve yönetiminin ilgi ve alakalarını söylemeden ve onlara ayrı ayrı ayrı teşekkür etmeden geçmemeliyim.

Kapı arkası gurbet derler. Evet Bursa Samsun arası karayolu mesafesiyle 12 saatlik bir mesafede yer alıyor. Osmanlının ilk göz ağrısı bu güzel şehri Samsunlu hemşehrilerimiz adeta gurbet olmaktan çıkarmış gibi görünseler de yine de gözleri Samsunlu dostlarını arıyor. Bursa yaşar Doğu Derneği Başkanı Dursun Koç'un biz plakası 55 olan araç görünce yanına koşuyoruz. Hatta bırakın plaka numarasını son rakamları 55 bile olsa bize büyük heyecan veriyor diyerek bu durumu özetlemişti. Dursun Koç deyipte geçmemeliyim. Onu Bursa'da bir Samsun Sevdalısı olarak gördüm. Kendisinin sıkça ifade ettiği ve tanıyanların da onu görünce söylediği bir söz oldukça hoşuma gitti. "Başın düşerse dara, Bursa'da Dursun Koç'u ara' Dara düşünce aranılacak insan sayısı her geçen gün azalıyor. Temenni edelim ki Dursun Koç'lar çoğalsın. Bu vakıf insana veYaşar Doğu Derneği Yönetim kurulu Üyelerine bu satırlarda tekrar teşekkür ediyorum.

Etkinlikte öyle sıla kokusu vardı ki. Buram buram Samsun kokan ekmekler, tarhanalar, pekmezler... hatta turşular. İnsan gurbette olunca her birini alıp sıladan gelen bir mektup gibi yüreğine tutası geliyor. Stantlarda yazılı olan ilçe isimleri, belediyeler, dernekler. Kendi ilçelerine ait derneklerinin önünden defalarca geçip o yazıları okuyarak hasret gideren insanları gördüm.  İçlerinde kendi ilçe belediyelerini göremeyenlerin ah çekip hani benim ilçem neden gelmediler. Bize bir memleket havasını çok mu gördüler diyen onlarca hemşehrimizi hayıflandığına şahit oldum. Bu arada orada yaşan hemşehrilerim adına o etkinliğe katılmayan belediyelere de büyük bir sitemim var. Bu zatı muhteremlerle karşılaştığım zaman yüzlerine söyleyeceğim için burada ayrıntıya girmek istemiyorum.

Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, İlkadım Belediye BaşkanıErdoğan Tok, Vezirköprü Belediye Başkanı Sadık Edis, Lâdik Belediye Başkanı ekipleriyle birlikte oradaydılar. Yine Samsun Milletvekili Fuat Köktaşaçılıştaydı.  Ayrıca Havza, Kavak ve Bafra ve Belediyelerinin stantlarının da ilgiyle ziyaret edildiğini gördüm. Stantlarda görevli arkadaşların fedakarane gayretlerini de kutluyorum.

Yaşar Doğu kitabımı imza ve söyleşi yaptığım Bursa Yaşar doğu Derneği standında ziyaret ederek memnuniyetlerini dile getiren Gençlik ve Spor BakanıAkif Çağatay Kılıç ve İçişleri Bakanı Efkan Ala, Bursa İl Müftüsü Prof. Dr. Mehmet Emin Ay ve gittiği yerde kendisine adam gibi adam diye hitap edilen spor adamı Ertuğrul Sağlam ve daha onlarcasına imzalamanın onuru ve keyfini yaşamış oldum.
Ancak bazı stantlarda yörelerinin kültürünü yansıtamayan kuru bir stant açmaktan öteye gidemeyen bir iki belediyenin de olduğunu gördüm. Burada en güzel tanıtım örneğini gösteren İlkadım Belediye Başkanı Erdoğan Tok ve ve Kültür MüdürüOktay Çakır'a özel bir teşekkürüm var.  Hatırı sayılır bir tanıtıma imza attılar.

İki tam gün süre ile stantlarda yerimizi alırken Bursa'da yaşayan hemşerilerimizin de geldiğimizi duyunca koşup gelmeleri karşısında duygulanmamak mümkün değildi.  Etkinliğe katılan iki yazar olarak bize eşlik eden Dursun Koç'la birlikte bütün iştirakçileri kendi stantlarında ziyaret ederek memnuniyetimizi dile getirmemiz onlarla sohbet etmemiz ayrı bir anlam taşıyordu. Bu etkinlikte duyduğum anlamlı keyif karşısında İyi ki STK lar var, iyi ki memleketini seven insanlar var dedim. 4-8 Mayıs 2016 tarihleri arasında gerçekleşen Bursa Samsun Tanıtım Günleri geride güzel anılarla sona erdi. Ve biz de oradan yani gurbeti sıla yapan insanların arasından  öyle güzel duygularla ayrıldık. Gelecek yıllarda da aynı coşkunun devam etmesi dileğiyle...

/Ahmet SEVEN
11.05.2016

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder