22 Mayıs 2016 Pazar

Ben Her 19 Mayıs’ta Bir Kez Daha Doğarım

19 Mayıs 1919, Türkiye’nin kalbine güneşin doğduğu gündür. 19 Mayıs, Kurtuluş Savaşı’nın Samsun’ da başladığı gündür. Benim adım Eleni veya Aliki değilse, ben ibadetimi serbestçe yapabiliyorsam, kiliselere gitmeye zorlanmıyorsam, ben hem laik hem de dindarsam bunu Sevgili Atatürk’e borçluyum. Her Türk vatandaşı da benim gibi düşünüyor olmalı.

Mayıs ritüellerini değiştirmek talihsizce alınmış bir karardır. Tarih bunu daima anacak ve yazacaktır belleklere... Her şeye yasak koyabilirsiniz. Ama yüreklere yasak koyamazsınız. Türk milleti tarihinin en bunalımlı günlerini yaşamakta. İşbirlikçi Amerika, Fransa , Almanya , İngiltere tarafından abluka altına alınmışız.

Rusya, İran ,Suriye pusuda bekliyor. Üstüne üstlük IŞİD , PKK ve diğerleri.. Bunca bunalım  ve kaos içinde iken  üstüne üstlük Cin ALİ  kitaplarının  serüvenlerini okuyacağız. Suriyeli ,İngiliz , Arap onlarca millet içimizde. Bütün yer altı, yer üstü servetlerimize el konulmuş. Medya susturulmuş. İletişim alanlarımız kontrol altında her şeyimiz izleniyor. Tıpkı TV’de izlenen “Biri bizi gözlüyor” oyunları gibi. BGD evleri gibiyiz.

Teşvikiye karakolunu bile satışa çıkarmışız  İstanbul da. Tüm kalelerimiz düşmüş. Binlerce şehit vermişiz. Açlık ve geçim derdi insanları bunalıma itmiş. Sokaklar psikopat insanların şiddet gösterilerinden geçilmez olmuştur. Kadın ve  töre cinayetleri önlenemez bir yükselişe girmişken, iktidar hala silah satışını durdurmadığı gibi bir de kolaylaştırma yolunu seçmiştir. Kılık, kıyafet yasası ise bir faciadır. .

Ülkemiz Cumhuriyet tarihinin en önemli siyasal ve ekonomik krizini yaşamaktadır.  İşsizlik, yolsuzluk, yoksulluk, hayat pahalılığı önü alınamaz duruma gelmiş, ülke kan gölüne dönmüştür. Din siyasal bir hareket haline gelmiştir. Din birilerinin söylemi olmuştur. Oysa kalplerdeki gizli olanı ancak ve ancak Allah bilir. Din bir iman ve inanç meselesidir. Bugün ise din, dillerde bir şov  malzemesi olarak kullanılmaktadır.

Müslümanlığın dürüst ahlak, merhamet, paylaşma, yardımlaşma ve başkalarının hakkına saygı duyma gibi öğeleri vardır. Allah kibirli insanları  hiç sevmez. Kısaca din artık bir şov nesnesi olmuştur. Kim özgürlüğünü savunamıyorsa, sustuğu içindir.  Bugün Türkiye’nin uyanış ve diriliş günü olmalıdır. 19 Mayıs, dini bayramlardan dahi önemlidir. Çünkü dinimizi bayramlarımızı da düşman işgalinden kurtulduğumuz bugüne borçluyuz.

Eski görkemli 19 Mayıs bayramlarını çok özlüyorum. Hem  de gözlerime kanlı yaş doldurarak özlüyorum. 19 Mayıs 1950, benim doğduğum gün. Önce Allah’a şükrediyorum. Sonra anama teşekkür ediyorum beni bugün doğurduğu için. Bugün 19 Mayıs.  Bugün ben  inadına dindar ve inadına laik bir Türk kadınıyım…   Her 19 Mayıs da bir kez daha yeniden doğuyorum.

/Gül TURAN
22 Mayıs 2016

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder