10 Eylül 2007 Pazartesi

Samsun Kent Kültürü Dergisi



/Sefa Aralan
Elimde Kent Kültürü dergisinin 4'üncü sayısı var. Kapaktaki resmi görür görmez 55-60 sene öncesinin Samsun’unu görür gibi oluyorum. Sayfalarını çevirdikçe ilgim daha da yoğunlaşıyor. Her sayfası beni alıp çocukluk ve gençlik yıllarıma götürüyor.

İşte pırıl pırıl kumlar üzerine çekilmiş kayıklar ve tahtadan yapılmış bir zamanların o meşhur Park İskelesi... Bugün hala eski günlerin temsilcisi olarak, 'Ben buradayım' dercesine artık tarihi bir eser haline gelen Kömürcünün Kahvehanesi...

Çarşambalıların 8 köşe kasketli resimleri ... Türk sinemasının unutulmaz kadın karakter oyuncularından Samsunlu Rahmi Bey'in kızı Aliye Rona’nın sinema yaşamı... Denizin sahile vurduğu ve kıyıdaki köşk misali 2-3 katlı camekanlı güzel Samsun evleri... Son kilimci Faik Usta'nın Almanya dönüşü açtığı fakat artık pek müşterinin uğramadığı kilimci dükkanı...

1963 yılından beri tanıdığım ve pek çok değerli kitapları tenzilatlı olarak aldığım Filiz Kitabevi sahibi Hüdaverdi  ile yapılan ilginç röportaj... Frunze’nin Samsun anıları... Bunun gibi daha pek çok ilgi çekici yazı... Fotoğraflar ise geçmiş yılların güzel Samsun’unu tanıtıyor yeni nesle, bu şehir eskiden böyleydi diye... Bu görüntüler, işte "O zamanlar Samsun gerçekten yaşanacak bir kentti" dedirtiyor insana...

Dergi yazarlarından Ali Orhan kadim bir dostumdur. Hakan Dilek ise geç tanıdığım fakat çabuk kaynaştığımız değerli bir sanat adamıdır. Yine kendileriyle tanışma fırsatı bulamadığım fakat gazetemizdeki güzel yazılarıyla takdir ettiğim Ahmet Ufuk Erkan ve Recep Yazgan’ı da bu dergide görmek bana ayrı bir mutluluk verdi. Derginin sahibi ve Yazı İşleri Müdürü  olan Sayın Nevzat Onmuş Beyefendi'yi tanımıyorum. Her  ne kadar "Sevemedim Samsun’u hiçbir zaman" dese de yazısını okuyunca Samsun'u sevdiğine inananlardanım.

Bunlar gibi isimlerini yeni duyduğum fakat gerçekten konu ve yazılarıyla hepsi değerli olan pek çok yazar dergide yer almış. İçeriği, yazı ve fotoğrafları ile dopdolu, doyurucu bir dergi çıkarmışlar, emeği geçen herkesi kutluyorum.  Yeni çıkacak sayısını merakla beklerken, Samsunlu hemşehrilerime de 2 YTL verip, bir 'KENT KÜLTÜRÜ' dergisi almalarını içtenlikle öneriyorum.

Esenlikler dileğiyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder