13 Eylül 2007 Perşembe

S A M M E Y





/Ahmet Hayvalı
Altı yıl önce TÜGSAŞ Samsun Gübre Sanayi A.Ş'nin (Azot) özelleştirilmesi gündemde. Dönemin milletvekillerinden odamız üyesi SMMM dostum Mehmet ÇAKAR ile konuyu görüşüyoruz. İkimizin de ortak arzusu bu fabrikanın Samsunlu sanayici, iş adamları ve özellikle çalışanları tarafından satın alınması.  Bu konuda yapılacak ilk toplantıya ev sahipliği yapmayı üstleniyorum. 

Yerel basınımızın çok büyük destek verdiği toplantıya katılım oldukça yüksek oluyor. Ancak katılımcılar tedirgin. Zira Samsun'da birlikte iş yapma, kolektif çalışma ve çok ortaklı şirket kurma kültürü yok gibi.  Kaygılar, düşünceler, öneriler dile getiriliyor ve toplantı neredeyse hiçbir sonuç alınamadan dağıldı dağılacak gibi. İş adamlarımızdan sayın Mustafa Kurumahmutoğlu söz alıyor ve özetle; "… Ben kendilerine Anadolu Aslanı – Kaplanı falan diyen ve gerçekten başarıyı yakalamış olanları çok merak ederdim. Gittim ve hem kendileri ile tanıştım hem de tesislerin gezdim. Bu başarıyı elde edenlerin ne fiziken bizden yakışıklı, ne de fazlaca akıllı olmadıklarını gördüm. Onlar sadece olaya inanmışlar, birlikteliği gerçekleştirmiş ve şirketleşmişler. Biz Azot'u alır adam gibi de çalıştırırız. Biraz cesaret beyler…" diyor. Toplantı bu konuşamadan sonra farklı bir çehre kazanıyor. Atılacak adımlar belirlendikten sonra, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığı'nın  önderliğinde Samsun'da bir ilk gerçekleştiriliyor ve Ortak Girişim Gurubu oluşuyor. Her aşamasında büyük bir coşku ile görev aldığım ortak girişimin ihalede elde ettiği başarı ve dönemin özelleştirmeden sorumlu Bakanı tarafından Samsunlu'nun nasıl engellendiğini kamu oyumuz hatırlayacaktır.

Bu konuyu neden mi yazıyorum. Çünkü Samsun' da bir çok ortaklı bir şirketin gerçekleştirildiğini ve çok da başarılı işlere imza attığını görmenin mutluluğunu yaşıyorum da ondan. Samsun' da üretken bir adam düşüncesini 23 arkadaşı ile paylaşıyor. Hepsi de son derece güvendikleri bu arkadaşlarına destek veriyorlar ve  SAMMEY doğuyor Samsun' da.

Sevgili dostum Mustafa KARABIYIK'ın  SAMMEY'in kuruluşu, mevcut durumu ve hedefleri ile ilgili sözlerinin önemli bölümlerini isterseniz  MÜSİAD Bülteni'ne verdiği röportaj' dan aktaralım.

" …23 iş adamı ile birlikte 2004 yılının onuncu ayında SAMMEY A.Ş'yi (Samsun Meyvecilik Gıda Sanayi AŞ.) kurduk. Arkadaşlarım ellerini taşın altına koydu, bense kafamı. Yaklaşık 4 milyon YTL ile ilk önce Samsun' un 19 Mayıs İlçesi'ne bağlı Çandır Köyü'nde 645 bin 300 metrekarelik bir arazi satın alarak işe başladık… İtalya' nın PO Ovası'nı dolaşarak orada  modern meyveciliğin nasıl geliştiğini araştırdım ve meyve bahçelerini gezdim. Türkiye şartlarında 1 dönümden iki ton meyve üretimi olduğu yerde orada bilinçli bir tarım ile dönüme 8 ton alındığını öğrendiğimde 'böyle bir üretim Türkiye'de neden olmasın' diye düşündüm. SAMMEY, İtalya'nın Zanzi şirketinden 92 bin meyve fidesi alımını gerçekleştirdi…

… Arazimizde 500 bin metrekare alana fidan dikilmiş durumda ve bu alanın; 220 dönümü elma, 110 dönümü armut, 60 dönümü nektarin, 50 dönümü erik, 30 dönümü kiraz ve 30 dönümü şeftali ile kaplıdır. 2007 yılı içinde 30 dönümlük bir nar fidanı dikimi yapılacaktır… 300 tonluk soğuk hava deposu kurulacaktır.
SAMMEY çifliğinde dikili fidan alanı dışında, orman piknik alanı, şirket idare binası, sosyal tesisler, lojmanlar ve yaklaşık 350 kişilik toplantı salonu yapılacaktır. Tarımda gelişen teknolojiyi sürekli olarak takip etmekteyiz...

…Önümüzdeki yıldan itibaren meyvecilik yapan veya yapmak isteyen çiftçilere haftanın belirli günlerinde hem teorik ve hem de arazide uygulamalı eğitim vereceğiz. Standartlara uygun paketleme yapmak suretiyle ürünümüzü  dünya pazarına açacağız. Organize Tarım Sanayi Bölgesi'nde bu amaçla paketleme tesisi kuracağız. Bu olay aynı zamanda istihdam alanı yaratacaktır…

…Sloganımız; 'Diktiğin Yıl Tat, İkinci Yıl Sat' dır.  Çünkü teknolojik tarımda böyle bir avantaj vardır… Biz SAMMEY A.Ş. olarak Bafra ve Çarşamba ovalarının kaderlerini değiştirmeye karar verdik. Bunun Samsun'un kaderini değiştirebilecek büyük ve önemli bir proje olduğuna inanıyoruz…"

Mustafa kardeşim, seni ve 23 yol arkadaşını yürekten kutluyorum.

Başlattığınız birlikteliğin güzel bir örnek teşkil edeceğine inanıyorum. Çok ortaklı şirketlerin giderek çoğalması ve   Samsun'un önemli yatırım merkezlerinden biri haline gelmesi ümidiyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder