21 Ekim 2014 Salı

Termikçiler Yalnız Mı…!

Birkaç gün önce Terme’de ‘Termik Santral’ kurmak için ilk başvuruyu yapan ‘Tim Avrasya’ firmasının sahibi Pamir Tuğlu’yu aradım. Terme halkının ilçelerine termik santral yapılmasını engellemek için birleştiğini belirterek, “Size santral yaptırmayacaklar, ne düşünüyorsunuz?” diye sordum. “Ben kararlıyım, o santrali yapacağım” diyor Pamir Bey. “Nasıl yani?” diye sordum bu defa. “Termelilerin aklını çevreciler çeliyor” diyor Pamir Tuğlu.

Yakında Terme’ye gelerek önce çevrecilerle, daha sonra da halktan temsilcilerle konuşacağını da söyleyen Tim Avrasya’nın sahibi Pamir Tuğlu, çevrecileri ve halkı ikna edeceğine inandığını belirtiyor. Dünya’nın en güvenli santralini kuracağını da iddia ediyor Pamir Tuğlu. Türkiye’nin enerjiye ihtiyacı olduğunu ve enerji üretmeden gelişemeyeceğini de belirten Pamir Tuğlu, başta Almanya olmak üzere bazı Avrupa ülkelerinin ülkemizin kalkınarak büyümesini istemediğini iddia ediyor.

“Termik Santrale karşı çıkanların arkasında Almanya ve diğer bazı Avrupa ülkeleri var” demek istiyor yani. Terme direniyor. TERÇEP, halkı bilinçlendirme görevini başarıyla sürdürüyor, Ben TERÇEP’in çok önemli mesafe kat ettiğine inanıyorum. Kendilerini kutlarım. Direnç o kadar güçlü ki, ilk sonuç alınmış gibi görünüyor. AK Parti İl Başkanı Fuat Köktaş, baştan beri termik santrale karşı olduğunu belirtiyordu ama ilk defa geçen hafta güçlü bir şekilde tepki verdi. Fuat Köktaş İthal kömürle termik santral kurulmasını hükümetin de istemediğini söyledi. Ama bu işin boyutu çok büyük. Şöyle söyleyeyim.

Tim Avrasya firmasının kuracağı santralin öngörülen maliyeti 960 milyon lira. Ki, yatırımın gerçekleşmesi halinde maliyetin bir milyar lirayı aşacağını tahmin ediyorum. “Bir milyar lira” deyince rakamı küçümsemeyin diye söylüyorum bu miktar eski parayla bir katrilyon lira. Evet yanlış okumadınız. BİR KATRİLYON LİRA….

Terme’ye santral kurmak isteyen firma Tim Avrasya ile sınırlı değil üstelik. Başka firmaların da lisans almak istedikleri de biliniyor. Pamir Tuğlu’yu tanıdığımı söyleyemem. Ancak kendi ifadesine dayanarak yazıyorum, Pamir Bey bir bürokrat emeklisidir. “Para ile imanın kimde olduğu bilinmez” diye söylemiş büyüklerimiz. Belki Pamir Tuğlu da o kadar paranın sahibidir bilinmez, dilerseniz beni önyargılı olmakla suçlayın ama ben Pamir Bey’de bu kadar paranın olamayacağı şüphesiyle kendisine sordum: “Bir ortağınız var mı?” diye.

Zira bu günlerde Samsun’daki fısıltı gazetelerinde, Tim Avrasya Ltd Şirketinin yalnız hareket etmediği, bu firmanın Samsun’dan ortakları olduğu ileri sürülüyor. “Elçiye zeval olmaz” derler ya, Pamir Tuğlu ortağı olmadığını, özellikle Samsun’dan bir ortağının bulunmadığını söyledi bana. Bir kere daha yazıyorum. Terme halkı direnmeye devam etmelidir. Hani nasıl söylenir.  Pabuç halen çok pahalıdır, ona göre yani.

/ Ragıp GÖKER
21 Ekim 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder