24 Ekim 2014 Cuma

Cadde Avm’de Sıkışırsanız Ne Yapacaksınız?

Taktım şu Cadde AVM’ye. Nedenini de bilmiyorum. Sadece eksikliklerini yazıp duruyorum. Samsun’da yaşayanların, bu Cadde AVM’ye gidenlerin ve de Samsun’a gezmeye gelenlerin hayatlarını kolaylaştırmak için olsa gerek. Şehir Kulübü’nün oradan giriyorsunuz Cadde AVM’ye. Uzunca bir süre yürüyorsunuz, Lise Caddesi’nde son buluyor burası. Yanınızda eşiniz, çocuğunuz var. Çocuk tutturdu “Baba Çişşş…” Ne yapacaksınız?

Ya da hayatınızın ileri yaşlarını yaşıyorsunuz. Erkeklerin baş belası bir sağlık sorununuz var ve sıklıkla tuvalete gidip deşarşür yapma ihtiyacı duyuyorsunuz. Cadde AVM’den geçiyorsunuz, sıkıştınız orada. Ne yapacaksınız? Çocuğun işi kolay… “Çıkar oğlum çişini yap bu caddeye” mi diyeceksiniz, yapma mı?
Çocuk bu dinler mi? Çıkarıp yapıverir maazallah.

Siz kendiniz bir kahve bulup giremiyorsanız, bir köşe başına mı çömeleceksiniz ve çözündüreceksiniz?
Yıllar öncesiydi çoluk çocuk geziyorduk, otomobille İzmir’de sıkı trafikte Konak Meydanı’nda küçük çocuk “Başa çişşşş” deyiverdi.

Arabadan indik, arandık tarandık tuvalet yok, çıkardım ve “Buradan denize işe” dedim. Tam yaptırırken bir bayan “Terbiyesiz öyle çiş yaptırılır mı çocuk buradan” deyiverdi. Utandım ancak “Al eline de sen çiş yaptır bu çocuğa tuvalet var mı burada, denize çiş yaptırıyorum işte” deyiverdiğimi hatırlıyorum. Benim yaşadığım o utancı Samsun’da kimsenin yaşamasını istemiyorum. Ancak bazıları istiyor zahir!

Bu Cadde AVM’yi planlayanlar ve de bu planı uygulayanlar hiç mi aklınıza gelmedi bu sorun. Sorun aklınıza gelmedi diyelim, ya durum başınıza gelirse? Siz hiç mi ailenizi yanınıza alıp da bu kentte sokağa çıkmazsınız? Önce onu deneyin ha, ne dersiniz? Gelelim yukarıda sorduğumuz soruya: Cadde AVM’de sıkışırsanız ne yapacaksınız? Önlem olarak elinizde ördekle mi gezeceksiniz?
(…)

/İsmail BAŞARAN
24 Ekim 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder