9 Ekim 2014 Perşembe

İçme Suyumuz İle İlgili Söylentiler Korkutuyor…

Samsunda çeşmelerimizden akan suların son günlerde koktuğu söylentileri iyice yayıldı. Her konuda olduğu gibi, bu çeşme sularındaki koku konusunda da, belediye yetkilileri gibi Samsunlular da sessiz kalmayı seçtiler.  Bu sessizlik panik yaratmamak için mi yoksa ilgisizlik mi orasını incelemek lazım.

Bu konuda Büyükşehir Belediyesinden dişe dokunur bir açıklama, insanları rahatlatacak bir açıklama gelmedi. Acaba böyle bir açıklama yapıldı da biz mi duymadık. Büyükşehir Çözüm merkezini aradım, İlk adım belediyesi çözüm merkezini aradım, her ikisi de korkulacak bir durumun olmadığını söylediler. Ama çeşmelerden akan su kokuyor. Bu kokunun bir sebebi olmalı, bu kokunun sebebi de, Samsunlulara açıkça anlatılmalı diye düşünüyorum.

Dostlarımız ile bu su meselesini konuşuyorduk. Arkadaşın birisi, damacana suyu içtiğini ve işi sağlama almak için sizlerde damacana suyu için, tavsiye ederim dedi. Kısaca belediyemizin çeşme suyu yoksa damacana suyu var deyip, işi çözdüğünü sanan arkadaşımız ile damacana suyu alamayacak durumda olanları konuştuk, sohbeti biraz uzattık. Damacana suyunun nasıl alınacağını anlatan yok, sadece tavsiye ediyorlar diyerek aramızdaki sohbeti koyulaştırdık.

O zaman aklıma geldi, hangi kraliçe olduğunu bilemiyorum, galiba Fransız devriminden önce, Fransız saraylarında zevki sefa içerisinde yaşanırken, halkın dertlerinin dinlendiği bir halk gününde, açlıktan kıvranan bir adamın, “ ne olur yardım edin, çok açım, günlerdir bir şey yemedim “ feryadı kraliçe hanıma ulaştırılıyor. Kraliçe hanım halktan o kadar kopuk ve lüks içerisinde yaşıyor ki, ülkede yaşanan yoksulluktan haberi yok. Vatandaşın bu feryadına, “ Ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler”  diye cevap vermiş. Tıpkı Fransız kraliçenin, “ ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler” dediği gibi, bizde Samsunlulara, çeşme suyu kokuyorsa damacana suyunu tavsiye ediyoruz.

/Tekin AKIN
9 Ekim 2014
http://www.hedefhalk.com/icme-suyumuz-ile-ilgili-soylentiler-korkutuyor-602103yy.htm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder