6 Kasım 2012 Salı

OSCAR’a Aday Samsunlu

Onu 1986’da tanıdığımda Tercüman Gazetesi'nde muhabirdi. Sonrasında yolumuz Varlık Film’de kesişti. Ben Varlık Film’de genel müdür olmuştum, o da yapımcı-yönetmendi. İlk filmi “Gündoğmadan”ın afişinde yapımcı olarak benim adım geçer. “Gündoğmadan” hem onun, hem benim hem de daha sonra Yeşilçam yıldızı olacak olan Mehmet Aslantuğ’un ilk filmiydi.

Onun da benim de Mehmet Aslantuğ’un da bir ortak paydamız vardı: Her ne kadar ayrı ayrı yerlerden de gelsek, sonradan da olsak üçümüz de Samsunluyduk. Ben Sivas’tan gelmiştim, onun babası Sürmene/Köprübaşı’ndan, Mehmet’in dedeleri ise Kafkasya’dan gelmişti. Kader bizi önce Samsun’da sonra Varlık Film’de ve aynı hedefte buluşturmuştu.

“Gündoğmadan” filminin yapım kadrosunda bir ilginç isim daha vardır. Sonradan milletvekili, Kültür ve Turizm Bakanı ve ANAP Genel Başkanı olacak olan Erkan Mumcu o filmde İsmail Güneş’in birinci asistanıdır.

Samsunlu hemşehrimizle birlikteliğimiz Varlık Film’den sonra da devam etti, rahmetli Ömer Lütfi Mete’yle birlikte Turkuaz Tanıtım’ı kurduk. Bizim Yunus, o dönemden bir çalışmadır. O uzun zamandır tek başına veriyor Yeşilçam’daki kavgasını. Çizme ve The İmam gibi iddialı filmler; onun imzasını taşıyor. Film yapmayı biliyor ama para kazanmayı bilmiyor. İnandığı doğruların peşinde koşmayı paranın peşinde takla atmaya tercih ediyor.

Dün Sevgili Muammer Dilber aradı, benim eski kader ortağım, bizim sevgili hemşerimizin son filmi Oscar’da Türkiye’yi temsil edecekmiş. Onun adına çok sevindim. Bir yalnız adamın sanat ve ideal kavgasının sonunda geç de olsa zor da olsa anlaşılması ve hakkının teslim edilmesi gelecek adına iyiye işaret.

Onun adı İsmail Güneş; o benim arkadaşım, o Samsun’un evladı, hemşehrimiz. Dilerim Amerikan Film Enstitüsü ‘en iyi yabancı film’ dalında filmimizi aday gösterir, Türkiye’nin Oscar düşü bu filmle son bulur, İsmail Güneş okyanus ötesinden mutlulukla döner. Eline sağlık Sevgili İsmail, Allah beynine ve gönlüne zenginlikler ve güzellikler ihsan etsin.

/Osman KARA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder