15 Eylül 2012 Cumartesi

Lovelet 'HADİSE'si..

Samsun'un yaşadığı selin ardından en çok zarar gören yerlerin arasında yer aldı Lovelet AVM.. Büyükşehir Belediyesi'nin ıslah etmediği dereler, bastıran sağanak yağmur su baskınına dönüşünce,  dere yatağının üzerine konuşlandırılmış olan AVM'yi bir anda neredeyse boğdu.. Sonrasında 2,5 gibi bir sürede 'iyileştirme' çalışması yapılarak, 'Nerede kalmıştık' sloganı ile Lovelet tekrar hizmete sokuldu.. Ve dün akşam Lovelet'in açılışında HADİSE sahneye çıktı ve bir konser verdi.

İşin ilginç tarafı, sel olayı ve sonrasındaki açılışıyla adeta konuşlandırıldığı yer açısından Samsun gündeminde 'HADİSE' haline gelen Lovelet AVM, açılış konseri için bilerek mi ses sanatçısı 'HADİSE'yi tercih etti bilmiyorum.. Hepsi bir bakıma sanatçı HADİSE de aslında cuk oturdu Lovelet'in açılışına.. Ama görülen o ki; yapılan milyonlarca dolarlık yatırım, tepkiler, eleştiriler arasında yeniden 'kapılarını müşterilerine açıyor'.. Selden önce oldukça hareketli olan AVM'yi bir bakıma Samsunlular da merakla bekliyor.. Çünkü şu bir gerçek ki; Lovelet AVM gerçekten Samsunluların uğrak yeri olmuştu..

Sel olayını yaşamasaydı, inanıyorum ki; Karadeniz'den de her gün onlarca araçla müşteri akını yaşayacaktı.. Geçtiğimiz günlerde bir Doğu Karadeniz seyahatim oldu, inanın Lovelet'in ne zaman açılacağını soranlar oldu..  Şaşırdım gerçekten.. Çok çabuk markaya dönüştü. Ama müthiş bir talihsizlik yaşadı.. Şimdi Lovelet artık yeniden Samsunluların hizmetinde.. HADİSE'li bir açılışla.. Dün geceki konserden bahsetmiyorum..

TMMOB Mimarlar Odası Samsun Şube Başkanı Özçelik'in açıklamalarını söylemiyorum.. Ne diyor Özçelik; Lovelet AVM'nin açılması, oluşabilecek yeni bir felaketin başlangıcıdır. Valimiz, yetkisini kullanarak Lovelet'te faaliyeti durdurmalıdır. Peki ne olacak şimdi.. Bir tarafta milyonlarca liralık bir yatırım.. Diğer tarafta, ya yeniden sel olursa, bir felaket yaşanırsa iddiaları.. Topu da Samsun Valisi Hüseyin Aksoy'a atıyorlar..

Oysa Büyükşehir Belediyesi, Amazon Köyü, minik aslanlar, sülünler ya da cafe işletmeciliği gibi işlerle uğraşmayı bırakıp, asıl işi olan dereleri ıslah etmiş olsa, alt yapıyı iyileştirse, suyu denize vermeyi başarabilseydi; bunları değil Canik İlçesi'ndeki Lovolet'i konuşacaktık.. Ama biz başka HADİSE'yi konuşuyoruz.. Çöpe atılsın o kadar yatırım hadisesini gündeme almışız.. İyileştirmeler yeterli mi, bir felakete neden olur mu bilmiyorum.. Ama bu hadise, daha çok sürer onu biliyorum..

Keşke Samsun Lovelet AVM gibi, diğer yatırımlarımız da çevre illerdeki vatandaşlar tarafından merak edilebilseydi.. Ne zaman açılacak diye sorulsaydı.. Bu arada Büyükşehir Belediyesi'nin bir hizmeti var ki o konuda hakkını yemeyelim.. Çok konuşuluyor.. Batı Park'taki Mangal parkı.. Abi ne güzel mangal yapılıyor orada, biz de yaptık' diyenler de görmedim değil.. Başkan Yılmaz'ın eline, fikrine sağlık.. Mangal Park'ı çok konuşuluyor..

15.09.2012
/A.YENER CABBAR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder