21 Ocak 2013 Pazartesi

Canik’te Eğitim Çalıştayı

Hangi yaş ve meslekte olursak olalım, eğitimle ilgilenmek hepimizin görevidir. Toplumların en önemli ortak ilgilerinin başında eğitim gelir. İçinde yaşadığımız toplumun bireylerinden her biri, aynı dine inanmak zorunda olmayabilir. Ama aynı trafik kurallarına uymak zorundadır. Bunun için eğitim olmazsa olmazlarımızdandır. Okullarımızda okuyan çocuklar, bugün değilse bile, yarın hayatı (sokağı, otobüsü, dolmuşu, işyerini vs.) paylaşmak zorunda kalacağımız çocuklarımızdır.  Bunun için eğitim, beşikten mezara kadar her insanı ilgilendirir. İşte bunun sorumluluğunun bir göstergesi olarak Canik Belediye Başkanlığı ve Sasem-Der işbirliği ile “Canik İlköğretim Okullarında İstenmeyen Öğrenci Davranışlarının Nedenleri ve Çözüm Önerileri” konulu bir çalıştay düzenlenmiştir.

Merhum Ord. Prof. Dr. Ali Fuat Başgil, “İnsanlar toprağa bağlı bitkiler gibidir” demiştir. Türkiye’de her il ve yöresi sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklar gösterir. Dolayısıyla da farklı sorunlar ve çözümler oluşur. Bu noktadan hareketle Canikli eğitim yöneticilerinden, velilerinden, öğretmenlerinden, üniversite hocalarından ve emniyet müdürlüğünden oluşan çalışma grubu ile Canik ilköğretim okullarında okuyan çocuklarımızın sorunlarına çözümler arandı.

Cumartesi günü 08.30-16.00 saatleri arasında Canik Belediyesi Meşe Tesisleri’nde gerçekleştirilen çalıştaya uzmanlar tarafından toplam 10 sunum yapılmış, 50 kişiye yakın eğitimci, uzman, veli ve din görevlisi tarafından söz konusu sunumlar tartışılmış ve çeşitli çözüm önerileri dile getirilmiştir. Belediye Başkanı Sn. Osman Genç ile İlçe Milli Eğitim Müdürü Sn. Haluk Melekoğlu’nun iştirak edip birer konuşma yaptıkları çalıştay, inanıyoruz ki, yalnız Samsun’a değil, Türkiye’ye örnek olacak bir nitelik kazanacaktır. Nedeni ise çalıştayın sorunları özele indirerek yerel, sosyal, ekonomik ve kültürel şartlara göre çözüm üretme denemesi olmasıdır. Tabir yerinde ise, çocuklarımızın istenmeyen davranışları sergilemesine etki eden faktörleri (mikropları) yerel dinamiklerle teşhis edip ortadan kaldırma çabası olmuştur. Bunun için de Canik’te gerçekleştirilmiş bu çalıştayı önemsiyoruz. Her eğitim bölgesine örnek olmasını diliyoruz.

Canikliler cumartesi günü işyerlerinde çalışır ya da sıcak evlerinde istirahatlerini yaparlar hatta yataklarında uyurlarken Canik’te görev yapan okul müdürleri, müdür yardımcıları, rehber öğretmenler, Rehberlik Araştırma Merkezi Md., M.E.Md. Yrd., İlçe M.E. Md., Canik  Belediye Bşk. ve Emniyet Md. Çocuk Şb. Md. Yrd. gibi görevliler hiçbir maddi menfaat beklemeden tatil günlerini feda ederek Canikli çocukların geleceği adına sabahtan akşama kadar fikir alışverişinde bulunarak çalıştı.
Canikli veliler, öğrenciler, Samsunlular ve milletimiz adına kendilerine şükranlarımı arz ederek selam ve sevgiler…

21.01.2013
/Mustafa GENÇ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder