22 Kasım 2011 Salı

Kara Amazon Heykeli Gölgesi -II

Samsun'un Geleceğinin Üzerinde Kara Amazon Heykeli Gölgesi -II

Birinci yazımızda bir akademisyenin kitabından alıntılar yaptık, alıntılarımıza devam edeceğiz:
 "Hitit erkekleri, Asurlular ile savaştıklarından kadınlar defans göstermek zorunda kalırlar. Bu zorunluluğun doğurduğu savaş ve mücadelenin, Amazon mitini doğurduğu da söylenir. Hititlerin, Mısır dilindeki adı ArzaWa ile Amazon kelimesi arasında bağ kurmaya çalışanlar da olmuştur.

Herodot'a göre Saura/Sarmatian kadınların ataları Terme Amazonlarıdır. Terme Amazonlarının da atalarının kuzeyden geldiği ile ilgili teoriler düşünüldüğünde, Herodot'un aktardıkları bir eve dönüş öyküsüdür.
 
Ariosto'nun katil kadınlar adlı yazısında, Amazon mitosu pek çok farklı elemanları ile tartışılır. Bu kadınlar herhangi bir yeni gelen erkeği köle yapar, yün eğirme ya da yük taşıma işlerinde kullanırlar ya da o erkek savaşta on erkeği yenmedikçe ve sonra aynı gece on kadını memnun edemedikçe öldürülürdü. Amazonların kendi erkek çocuklarının bir el ya da ayağını kestikleri ya da sakat bırakmış olduklarına inanılır.

Efes'te bulunan Artemis Polimastus'un bedenini örten yuvarlak oluşumların Amazonlar tarafından tanrıçaya adak amaçlı kesilen memeler olduğu da ileri sürülmüştür. Yılan ve Amazon bağlantısını, Amazon kraliçesi Hippolyta ile ilgili çok bilinen bir mitosta görebiliriz…  Amazonlar, yılan tanrıçası kültüründe "yılana tapanlar" olarak görülmüşlerdir… Platarch'a göre Atinalılar ile Amazonlar barış yapmıştır… Aslında Türk tarihinde, Amazon ve Türk bağlantısını hissettiren savaşcı kadınlarla ilgili sayısız örnekler bulunur.

Feminist bakış açısından Amazonizm, Xenaverse ile kuvvetli bağları olan lezbiyen hareketin bir şeklidir. Pastre, Amazonlar tarafından yaratılan orijinal ve otonom sosyal modelin homoseksüel olduğunu belirtir. Amazonlarla ilgili ileri sadizm örneklerinden bahsedilir. Sadece erkeklere değil, erkek çocuklara da uyguladıkları öne sürülen şiddet, sadistlik ve barbarik davranışın en uç örneğidir.

Karadeniz Bölgesi'nde ileri yaş populasyona yöneltilen, açık uçlu sorulara aldığımız karşılıklarla da Amazonların acımasız, inançsız, kültürel değerleri hiçe sayan varlıklı kadın topluluğu oldukları ile ilgili görüşlerin öne çıktığını saptamış bulunuyoruz.

Amisosluların, paralarında kendi bölgelerinde olmayan ve Amazonlar ile anılması alışkanlık haline gelmiş Termedon nehrini göstermeleri, şöhretinden pay alma eylemi olarak görülür. Ne var ki, Amazon tarihi tez ve antitezlerin sık görüldüğü bir alandır."(Karacalar,33–151). Söz konusu akademisyenin kitabından aktarımlarda bulunduk. Bundan sonra da devam edeceğiz.

Dileriz ki, son tahlilimizde konunun önemi yeterince kavranır. Biz bu konuyu tarihimiz, kültürümüz, kimliğimiz açısından son derece önemsiyoruz. Para ile satılamayacak ve satın alınamayacak şeylerin olduğuna inanıyoruz. Konu anlaşılınca Samsunluların da buna inanacaklarını düşünüyoruz. Bizi takip edeceğiniz inancıyla selam ve sevgiler…

22.11.2011
/H. Mustafa GENÇ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder