31 Ağustos 2012 Cuma

Samsun 'Sorunlu İşleri Sever'...

Samsun'a otel yapılacak. Gökdelen gibi otel. Hem de hemen sahil bandında.. Yeri, yüksekliği, yapıldığı alan her şeyi sorun..  Öncelikle sit alanı. Ama Samsun'da sorun olmaz; Yapılır, gerekli izinler verilir.. Mimarlar Odası, Olmaz oraya o otel' dese de dava da açsa, kimse umursamaz. Yapılacaktır bir kere çünkü Samsun'un bürokratı sorunu sever.. Saathane'deki kentsel dönüşüm, tarihi alanların yok edilmesi, cezaevi inşaatı, viyadük derken 'nereye baksan sorunlu' işler..

Atakum'a Belediye Başkanı Metin Burma kent meydanı yapacak; yok öyle olmasın havuz yapalım, derler ve yine soruna dönüşür.. Samsun'da kurumlara ve bürokratlara açılan davalar bitmek bilmez.. Gören, duyan da Samsunlular, sivil toplum örgütleri sorun kişiler, her şeye karşılar zanneder. Asıl konu kurumlardadır aslında. Bürokratların ben yaptım oldu zihniyetindedir.. Olmazları, oldurmak için diretmeleri nedeniyle de sorunun biri bitmeden, biri başlar.. Bakın şimdi okullar açılacak, bir protokol cami olayı çıktı ortaya. Samsun Müftüsü Hayrettin Öztürk, aydın bir kişilik. Öngörüleri iyi. Hepsinden önemlisi samimi ve sempatik.. Bir şekilde gündemde kalmayı da başarıyor.

Ben Samsun'da hiç bir müftünün önerileri ve fetvaları ile bu kadar gündemde kaldığını görmedim. Bırakın Samsun'u İstanbul, Ankara, İzmir'de de böyle bir müftü görebilmek imkansız.. Daha çok Ramazan aylarında ortaya çıkar müftüler çeşitli konularda fetvalar verir. Dini sorulara yanıtlarını ortaya koyar. Ama bizim müftü öyle mi?. Diyanet İşleri Başkanı'ndan bile daha popüler.. Bu gidişle ben açık söyleyeyim; kendisinin 'dinler arası diyalog'un Türkiye'deki adresi olan İstanbul'da çok sürmez görevlendirilebileceğini düşünüyorum.. Gerçekten bu vizyona sahip görüyorum..

Şimdi Müftü yine gündemde. Bu kez de protokol cami ile. Ve gündemi yine çok iyi bir zamanlamayla yakalamasını bildi. Çünkü iki hafta sonra okullar açılıyor, eğitim ve öğretim başlıyor... Ve Müftü Öztürk, eğitim ve öğretime başlamak için hazırlıklarını sürdüren bir okulun arsasına talip.. Ve o arsaya protokol cami yaptırmayı düşünüyor, kararlı.. 15 bin kişi kapasiteli. İçinde yemekhane, çay ocağı, engelliler için bölümler olacak... Planlandığı yer ise Atakum'daki Tarım Lisesi.. Tam 30 dönüm arazi..  Ancak her işimizde olduğu gibi küçücük bir sorun var.

Arsa, Tarım ve Köy işleri Bakanlığı'nca eğitim amaçlı olarak Milli Eğitim Bakanlığı'na devredilmiş. Müftü, o konuyu da biliyor. Yazışmalar sürüyor tahsis yakında diyor.. Ancak yine küçücük bir sorun var.. 15 gün sonra öğrenciler ilk zille eğitime başlayacak.. Müftü, tahsisin sağlam olduğunu vurgulamak için olsa gerek Spor Bakanı Suat Kılıç ve Vali Hüseyin Aksoy'un da konuyla ilgili çalıştığını söylüyor. 'Tahsis yapılsın, inşaata başlayacağız' diyor. Fakat küçücük bir sorun daha kalıyor.. Öğrenciler ne olacak. O öğrenciler için yeni bir okul tahsis edilmedi ki. Üstelik Tarım Lisesi. Düz lise de değil. Sanırım bu konuyu da düşünmüştür Müftü Öztürk..

Yeni bir Tarım Lisesi 'şak diye oluşturulur' ve bu küçücük mesele de halledilir.. Ya da o Milli Eğitim'in işi der, o işe Müdür Mustafa Cora bakar diyebilir.. Biz iyisi mi işi kestirmeden yapalım. Bugün 30 Ağustos yetkili bulmakta zorlandık. Sayın Valimiz Aksoy, cami olayı için devrede olduğuna göre (Müftü öyle söyledi) 'Yeni Tarım Lisesi'nin planlandığı yeri de kamuoyuna açıklar sanırım.. Yarından tezi yok, Müftü Öztürk ya da Vali Aksoy'dan bunu öğrenmemiz lazım.  Çünkü öğrenciler ve velileri tedirgin.

Bu arada şunu atlamayalım ve Müftü Öztürk'ün hakkını verelim.. Konuyu öyle bir zamanda gündeme getirdi ki; önümüzdeki yine gündemde ilk sıralarda yer alacak.. Samsun tam eğitim ve öğretime başlarken, Tarım Lisesi'nin arazisine talibim diyerek, 'eğitim öğretim haftası öncesi bile tartışacak bir konu ortaya attı'. Protokol cami iyi aslında da 'sorun olmayacak bir yer bulunamadı mı anlamak zor'.. Ama dedik ya.. Samsun 'sorun sever'.. Hadi buyurun bakalım.. Okullar açılıyor İl Milli Eğitim Müdürü'nden tek kelime duymadık, Müftü Hayrettin Öztürk, 'öğrenci ve velilerin' birinci gündeminde.. Sayın Cora, Tarım Lisesi ne olacak?.. Cami yapılacaksa okul nereye gidecek...

/A.Yener CABBAR
31 Ağustos 2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder