7 Mart 2016 Pazartesi

Tekkeköy Gerçeği -2

Tekkeköy Belediye Başkanı Togar: "Geçen hafta çarşamba günü yasal olarak 450 olması gereken kükürtdioksit değeri, 4 bin 60'a yükselmiş. Havada bulunan ve direkt teneffüs yolu ile kana karışan bir elementin değeri de 620'lere çıkmış" "Benim belediye olarak bu firmalara hava kirliliği cezası kesebilecek yetkim yok ama onları faaliyetten mene kadar götürebilecek yetkim neyse onu sonuna kadar kullanırım" Fabrikaların üretim yaparken hava kirliliği değerlerine uymaları gerektiğine işaret eden Hasan Togar, "İlçede yasal kirlilik sınırları 81 defa aşıldı.

Bu ilçede 50 bin nüfus yaşıyor. Ordu'nun, Samsun ve Tekkeköy ilçesinin yüksek köyleri bu hava kirliliğinden etkileniyor. Bir haftadır Tekkeköy ilçesi Türkiye'nin en kirli, en zehirli ilçesi haline gelmiş durumda. Bunda bacası olan fabrikalarımızın maalesef çok büyük etkisi var. Fabrikalarımızın sahiplerine bir eleştiride bulunmak istiyorum. Ya gelip burada kendilerine lüks konut yapacaklar, 7 yaşındaki çocukları, 70 yaşındaki büyükleriyle burada yaşayacaklar ya da kendilerinin yaşamadığı burada bizlerin yaşam haklarına saygı gösterecekler"

Hasan Togar, şöyle devam etmiş: "Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü görevlilerimizin, memurlarımızın bu konuda ellerinden geleni yaptığına inanıyorum, fakat bunlar devlet memuru, yeri geldiğinde baskıyı göğüsleyemeyebiliyorlar. Bizler ise insanların oylarıyla seçilerek buraya geldik. Benim belediye olarak bu firmalara hava kirliliği cezası kesebilecek yetkim yok ama onları faaliyetten mene kadar götürebilecek yetkim neyse onu sonuna kadar kullanırım. Biz devlet memuru değiliz. Bu ilçeyi çok önemli hale getiren sanayi kuruluşları, bu ilçeyi yaşanır hale getirmek zorundalar."

Ekim 2012 Dönemin Tekkeköy Belediye Başkan yardımcısı Hüseyin Şenel’in ifadesi: ‘’Tekkeköy’de Eceli İle ölen yok’’ Ve devam ediyordu: ‘’Tekkeköy ilçesinde kanser vakarlı patlama noktasında. Tekkeköy ilçesinde günde 4 defa cenazeye katılıyorum. Hepsi kanserden ölüyor.’’ 26 Mart 2010 dönemin Samsun Tabip Odası Başkanının açıklamaları: ‘’Kanser olayı Şimdi Samsun'da yapılacak 2 tane iş var akıllı bir yönetimin yapması gereken.

Tekkeköy'de, akciğer kanserine yönelik erken tarama programı başlatılmalı. Kesinlikle Ben mobil santrallerden sonra, şunu net bir şekilde gördüm ki, bana çalıştığım hastaneye ve buraya söyle geliyorlar, bir mücadele yürüttük biz orada, diyorlar ki; işte bize böyle söylenmişti kahvede anlatmışızdır, televizyonlarda vs. bana, kanser oldum hocam siz söylemiştiniz diye ya da hastaneye geldiğinde de bana da uğruyorlar.

Özellikle Samsun'daki kanser konusunda yapılması gereken. Hani o yüksek kanserojen maddeyi soluttular biliyorsunuz. Ülkeye bir gün,  halkı ezdirmeyen bir yönetim anlayışı gelirse eğer. Bence o sürecin, hukuksal açıda da iyi değerlendirilmesi gerekir. Çünkü kanserojen maddenin bile bile yüksek oranda olmasını üniversite rektörünün açıklamasına rağmen, bu şehrin kamu yönetimi o sermayeye karşı duramadığı için bir süre daha çalıştırmıştı. Şimdiki çıktısı nedir, kanserdir. Kanser, öncelikle Tekkeköy ve civarları, Çarşamba'nın köyleri, Samsun'un Tekkeköy'e yakın bölgelerinde, akciğer kanseri taramaları yapmaları lazım. 40–50 yaşlarından sonra tetikte olmak lazım ve bilgi çalışması yapmak lazım kanser ile ilgili.

/Cem ŞAHAN
07.03.2016

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder