21 Mart 2016 Pazartesi

Samsun Güvenli Mi?

Bu hafta,  geçen cuma izlediğim Olaylar Olaylar filminde Çarşamba'nın temsilini yazacaktım, vazgeçtim. Sinema falan düşünecek hal  de moral de kalmadı olanlardan sonra. Filmi izlediğim Yeşilyurt'taki sinema salonu da bomboştu. Nasıl olmasın? Her ilde mi var bilmiyorum ama Samsun'da günlerdir nerden peydahlandığı belli olmayan bir sürü mesaj dolaşıyor. Yok, Piazza'da canlı bomba yakalanmış,  yok bir arkadaşım söyledi camına sıra sizde yazmışlar, yok abim polis dedi ki şu şu plakalı bombalı araç Samsun'daymış, yok şu gün Meydan'da bomba patlatacaklarmış...

Yetkili ağızlardan herhangi bir güvenlik açıklaması gelmediği için mışlı mişli söylentilere kaldık. Bu söylentileri çıkaranlar eğlence arayan üç beş ergen mi, bilinçli bir şekilde toplumda korku yaratmaya çalışan vicdansızlar mı bilmiyorum. Ama insanları bir hayli korkuttukları kesin. Sokaktaki insanların yüzlerine bakın. Herkes bir birinden şüphe eder hale geldi. Eşim, annem babam her evden çıkışımda "aman dikkat et" diyorlar. Nasıl dikkat edeyim? Neye dikkat edeyim?

İş yerim şehrin göbeğinde. İşe gitmek için hemen hemen her gün tramvaya biniyorum. Yüzlerce kişinin yanından geçiyorum. Her birine "pardon acaba canlı bomba mısınız" diye mi sorayım? Hem dikkat etmesi gereken ben miyim yoksa daha bu söylentiler için çıkıp da güven verici bir açıklama bile yapamayan yetkililer mi? Gerçi Samsun gibi normal zamanlarda bile şehrin göbeğindeki hastanelerde doktorların öldürüldüğü, sokaklarda insanların birbirine kurşun sıktığı güvenliği sıfır bir şehirde, canlı bombaya kadar halihazırda korkulacak daha bir sürü şey var.

Yazıyı yazdığım an itibari ile bir sürü öğrencim bana mesaj atıyor.  "Hocam, yarın meydanda bomba patlayacakmış...  Annemler derse gitme diyor...  Derse gelmezsem devamsızlıktan kalır mıyım?"
Merak etmeyin canlarım, siz devamsızlıktan kalmazsınız da, Sizin gönül rahatlığıyla sokağa çıkma özgürlüğünüzü ve can güvenliğinizi sağlayamayan birileri güvenlik ve istihbarattan çoktan sınıfta kaldı! Saygılar!

/Emre SEVEN
21.03.2016

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder