6 Haziran 2012 Çarşamba

Neden SAMBİT?

Asarcık Yolu, Çayırkent Mevkii, Canik/SAMSUN

Bisiklet, çocukluk günlerimden beri tanıdığım bir araç idi. Ancak, onunla kucaklaşmamız bugünlerde kısmetmiş.

Bu "kucaklaşma" fırsatı, kendisiyle yaklaşık iki yıl önce tanıştığım çok değerli öğretmenim ve Bisikletliler Derneği Samsun İl Temsilcimiz Sayın Tarık TORUN bey vasıtasıyla oldu ve böylece bisikletin sadece bir "Bisiklet" olmadığının farkına varmış oldum.
(BKZ:  http://samsun08.blogcu.com/nereden-cikti-bu-bisiklet-sevdasi/10633131  )

Benim gibi emekli olan arkadaşlarımın, "emekli" psikolojisiyle hastane, doktor, eczane ve ilaç yollarına düşmesine mukabil ben Bisikletliler Derneği olarak Samsun'da düzenlenen etkinliklerde Pedal çevirmeye başladım. Ancak, hafta sonları düzenlenen bu bisiklet gezilerinde hızımı alamayınca bireysel gezilere başladım.

Adeta doğada tek başına sürdürdüğüm bu gezilerde ikinci bir hevesim de gidip gördüğüm yerleri fotoğraflayıp belgelemekti. Bu çalışmalarımın bir de adı olmalı diye düşünerek "Samsun Bisikletli Topluluğu-SAMBİT" adında bir Facebook gurubu kurdum bütün gezi fotoğraflarımı bu gurupta paylaştım. "Topluluk" olarak yola çıkarken yanımdaki arkadaşımın bisikleti çalınınca ben bu yollarda tek başıma kaldım ama bu ayrı bir konu.

"Samsun ve İlçeleri Bisiklet Turu" adıyla bir proje başlattım. Günü birlik turlarla doğudan batıya Samsunumuz bütün ilçelerini (Tekkeköy, Çarşamba, Terme, Salıpazarı, Ayvacık, Asarcık, Kavak, Havza, Vezirköprü, Lâdik, Ondokuzmayıs, Bafra, Alaçam ve Yakakent) bisikletimle pedallayarak gidip gördüm. Etkinlik Proğramı ve Fotoğraf Albümüne aşağıdaki sayfamın geçmiş etkinlikler bölümünden ulaşabilirsiniz.
http://www.facebook.com/pages/Samsun-Bisikletli-Toplulu%C4%9Fu-SAMB%C4%B0T/141097165944326 

Amacım, bisikleti yaşamımın bir parçası haline getirirken çevremde de buna olan duyarlılığın artmasına katkı sağlamaktır. Ayrılıkçı değilim. Aksine birleştirici, katılımcı, çoğaltıcı ve zenginleştirmeden yanayım. Bisikletle ilgili okumalarımı ve yine Bisiklet konusundaki araştırmalarımı ve de yazdıklarımı facebooktaki Samsun Bisikletli Topluluğu- SAMBİT sayfama ilaveten http://samsun08.blogcu.com  adlı kişisel bloğumda paylaşmaktayım.

Ha bu arada, başımı alıp gittiğim bu bireysel etkinliklerim dışında fırsat buldukça ilimiz Samsun’da gerçekleştirilen etkinliklere de seve seve iştirak etmekteyim.

Hep birlikte güzel günlerde buluşmak dileğiyle tüm bisikletsever dostlara sevgi ve saygılarımı sunarım.

/Çetin KOŞAR
06.06.2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder