26 Eylül 2011 Pazartesi

Medicana ve Günaydın

Eğer bugün Samsun "Sağlık kenti' unvanını hakkıyla ve gururla taşıyorsa, bunda Dr. Ferhat Günaydın'ın payı vardır. Samsunlular olarak kabullenmekte zorlandığımız bir kararla tarihe karıştırılmasına hayıflandığımız Mehmet Aydın Devlet Hastanesi, bu kentteki sağlık hizmetlerinin yükselmesinde hep öncü rol oynamıştır. Dr. Ferhat Günaydın'ın başhekimliği dönemi, bu öncü rolün zirve yaptığı bir dönem olmuştur. Bu kent onu izleyen ve onunla yarışan diğer genç kuşak başhekimlere çok şey borçludur.

Kamu sağlık kurumlarının gelişmesinde nasıl Dr. Ferhat Günaydın'ın ayrı bir yeri varsa özel hastanecilik konusunda da Başoğlu ailesinin şimdi Hakk'ın rahmetine kavuşan mensuplarının ve Prof. Dr. Haydar Şahinoğlu'nun da ayrı bir yeri vardır. Özel Başoğlu Hastanesi ile başlayan o kültür, Büyük Anadolu Hastanesi ile devam etmiş ve Samsun bugün bölgenin en önemli sağlık merkezi haline gelmiştir. Akademi Tıp, Mediva, Atasam, Medical Park'la zenginleşen özel sağlık kurumları Medicana ile taçlanmıştır.

Samsun'un sağlık bundan sonraki hedefi ihtisaslaşma, tüm ülkeye açılma ve ülke genelinden hasta kabul etmek olmalıdır ve olacaktır da. Hatta Karadeniz'in karşı kıyısından ve Ortadoğu'dan da… Sağlık sektörü kendi turizmini de geliştirecektir.

Medicana'ya bu duygularla hayırlı olsun diyorum.

BİR ÖZÜR BORCU: Hafta içinde "görgüsüzlüğü eleştirmek" amacıyla yazdığım bir yazıda hiç istemeden ve hatta farkında bile olmadan bu kentte yaşayan bazı dostlarımı kırmışım. Yaptığım bir teşbih onları yaralamış. İstemeden açtığım bu yaradan ötürü en az onlar kadar üzüldüm. Ben dostlarımı bu sütunda yaralamış, kalplerini bu sütunda kırmıştım. Yaralarını sarmaya yeter mi bilmiyorum ama ben onları yaraladığım bu sütunda onlardan özür diliyorum.

26.09.2011
/Osman KARA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder