18 Eylül 2011 Pazar

Samsun'un Eğitim-Öğretim Gerçeği

Okullar açılıyor. Uzunca bir tatilin ardından Samsun'daki tüm öğretmen ve öğrenciler 19 Eylül Pazartesi günü ders başı yapacak. İlimizdeki tüm ilk ve ortaöğretim kurumlarında törenler düzenlenecek, konuşmalar yapılacak. Samsun İl Milli Eğitim Müdiresi ile İlçe Milli Eğitim Müdürleri tarafından eğitimin önemine ilişkin açıklamalar yapılırken, il geneli ile ilçelere özgü de istatistikî bilgiler verilecek… 

Samsun'daki derslik sayısı, okullaşma oranı, yeni açılan okullarla, öğretmen ve öğrenci sayıları bir kez daha meraklıların bilgisine sunulacak. Muhtemelen ilin LYS ve SBS sınavlarındaki başarısı hakkında da fazla bir yorum yapılmayacak. Kısacası, her yıl olduğu gibi bu yılda yine bildik ve duymaya alışık olduğumuz konular konuşulacak.

Ben bugünkü yazımda hem siz değerli okurlarımı aydınlatmak, hem de ilimizin eğitim-öğretimini yönlendiren, yönetici konumundaki ilgililerin dikkatine sunmak amacıyla "Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2010-2011" verilerindeki Samsun ile ilgili bazı önemli hususları sizlerle paylaşmak istiyorum.

Samsun, il genelindeki 51 Pansiyonlu okul ile Ankara, Erzurum, Van ve Kastamonu illerinin ardından pansiyonlu okul sayısı açısından Türkiye genelinde 5'nci sırada bulunuyor.

Samsun, ildeki 7 bin 796 yatılı öğrencisi ile Muş, Van, Bitlis, Ağrı ve Erzurum illerinin ardından en çok yatılı öğrencisi olan iller arasında Türkiye'de 6'ncı sırada yer alıyor.

İldeki ilk ve ortaöğretim yurt sayısı açısından da; Samsun 72 öğrenci yurdu ile Türkiye genelinde 18'nci sırada bulunuyor.

Bafra ve Terme'deki yurtlarla birlikte il genelindeki Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumuna bağlı yurtlarda 4 bin 328 öğrenci barınıyor. Samsun bu konuda İstanbul, Ankara, İzmir, Eskişehir, Adana, Bursa, Denizli, Erzurum ve Konya'nın ardından Türkiye'de 10'uncu sırada yer alıyor.

Türkiye genelinde faaliyet gösteren 15 Gençlik ve İzcilik Eğitim Tesisi arasında Samsun'da ne yazık ki bir tane bile tesis bulunmuyor.

Milli Eğitim Bakanlığı'nın istatistikî verilerine göre Türkiye'de 9 tane Turizm Eğitim Merkezi bulunuyor. Samsun'da bu eğitim merkezlerinden bir tane bile yok. Samsun'un halen görev başında olan ve Mersin'e giden sayın valilerinin zaman zaman dile getirdikleri; Samsun'un olmazsa olmazları arasında olan ve ilimizin gelişmesinde öncü olacak sektörlerin başında gelen Turizm sektörü açısından hayati önem taşıyan Turizm Eğitim Merkezinden yoksun olması; söylemlerle eylemlerin birbirini tutmadığını gösteriyor.

Samsun il genelinde toplam 441 yatak kapasiteli 13 öğretmenevi bulunuyor. Samsun bu konuda Türkiye genelinde 16'ncı sırada yer alıyor.

YÖK, üniversite ve ileri teknoloji enstitülerinin ekonomik sınıflandırmaya göre 2011 yılı bütçesine göre 203 milyon 825 bin TL'lik bütçesi ile OMÜ Türkiye'deki üniversiteler arasında 15'nci sırada yer alıyor.

Samsun, il genelindeki 734 Okul öncesi eğitim kurumu ile Türkiye'de 7'nci sırada bulunuyor.
Samsun, Milli Eğitim Bakanlığı'nca yayımlanan 206 sayfalık istatistikî çalışmanın 87'nci sayfasında, taşımalı eğitim kategorisinde "Taşınan okul sayısı" açısından 786 okul ile Şanlıurfa'nın ardından Türkiye'de ikinci sırada yer alıyor.

18.09.2011
/Şerafettin ÖZIŞIK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder