12 Aralık 2011 Pazartesi

Canik'te AB Hibe Projeleri Finali

Son yıllarda AB Hibe Programları kapsamında eğitim amaçlı üretilen projeler, gittikçe artmaktadır. Bu programların temelinde maddi kaygılar var gibi gözükse bile amaç olarak eğitimi iyileştirme vardır.

Geçtiğimiz perşembe günü Canik Kültür Merkezi'nde Canik Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı 100.Yıl İ.Ö, Kocatepe ve Hacı Nacipli İ.Ö okullarının yaklaşık 220.000 Avro tutarındaki AB Hibe Programı çevresinde üretilmiş üç projenin kapanış töreni yapılmıştır. Törende konuşmacılardan Canik İlçe Milli Eğitim Md. Haluk Melekoğlu Bey, "AB Hibe Projelerinden Canik İlçesi'nin eğitimine 400 bin Avro sağlandığını, bu konuda birinci olduklarını, iyileştirmede ve okullaşmada yüksek bir trend yakaladıklarını" ifade ederken İl Milli Eğitim Müdür Yrd. Alican Usta Beyin ise, "Samsun Milli Eğitimi'nin toplamda iki milyon Avro'yu aşkın projelerden kaynak sağladığını" belirtmiştir.
           
Canik İlçe Kaymakamı Abdullah Kalkan Bey ise "Söz konusu projelerde bizi ilgilendiren para yönü değil, bizi asıl ilgilendiren şeyin ilçe eğitimine ve çocuklarımıza sağladığı yarardır" derken aslında konunun bam teline de basmış oluyordu. İnsanlar bazen, "Her şey paraya tavakkuf eder" derler ya! Bu da böyle bir şey…
           
Eğitimin tüm alanlarında yapılacak yatırımların iki önemli boyutu olduğunu hepimiz biliriz: Bunlardan biri manevi, diğeri ise maddidir. Bunlardan herhangi birine yapılacak yatırım, diğerine de yardımcı olur. Eğitim dünyamızda gerek AB Hibe Programları ile gerekse "Bu Benim Eserim" ve "TÜBİTAK" projelerinin benimsenmesi fevkalade önemli ve ileri bir adım kabul ediyoruz. Çünkü bu projelerde sosyalleşme, özgüven, dayanışma ve üretim vardır.
           
Bu konuda İlkadım Milli Eğitim'in şampiyonluğunu, Canik'in de yüksek trendini takdire şayan bir çalışma olarak değerlendiriyoruz. Tüm öğretmen ve öğrencilerimize başarı dileklerimizle selam ve sevgiler…

12.12.2011
/H. Mustafa GENÇ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder