10 Temmuz 2014 Perşembe

Ah Samsun Vah Samsun

Medikal sanayi için yer bulunmuş. Aman pek sevindim. Saymadım kaç yıl oldu. Yer arıyor fukaralar. Yahu yatırım yapacak adamlar. Tıbbi araç gereç üretmek istiyorlar. Ki; cerrahi alet üretiminde neredeyse tekeliz.

Bahadır'la başlayıp sayıları kırkı geçen cerrahi alet üreten firmalarımız var bizim. 5 Milyar dolarlık bir dış pazardan söz ediliyor ve iyi organize olunması durumunda Samsun'da üretilen cerrahi aletlerin dış satımından elde edilecek gelirin 20 milyar dolara çıkabileceği hesaplanıyor. Ve fakat. Cerrahi alet üreticilerinin kendileri de biliyor ki; bunun olabilmesi için organize olmaları gerekiyor.

Organize olabilmenin tek yolunun da kümelenmeden geçtiği biliniyor. Bu nedenle Samsun Mediküm'ü kurduklar. Samsun Medikal Kümelenme Derneğini yani. ''Biz büyüyeceğiz ve bu sektörü büyüteceğiz'' diye Samsun'da ve Ankara'da kendilerine yardımcı olabilecek her kapıyı çaldılar. yeni tesisler yani fabrikalar kurmak istiyorlardı. ''Bize yer gösterin'' dediler, Samsun'daki her ilgiliye. Birkaç toplantılarına ben de katılmıştım. Bir uzman bile getirip fizibilite çalışması bile yaptırdılar. Medikal Sanayi Organize Sanayi Bölgesi kurmaktı amaçları. Birkaç kamu arazisini birlikte inceledik. Bizim köyün merasını bile önermiştim kendilerine. Birlikte gidip bizim merada fotoğraflar bile çektik.

Bizim merayı istediler sanırım. Ama oraya Lojistik Köy kurmayı kararlaştırmıştı bizim yetkililer. Olmadı. Merayı alamdılar.Tekrar yer aramaya başlamıştı zavallılar.  Kendilerine 19 Mayıs ilçesi önerildi.  Başlangıçta sıcak da karşılandı bu öneri. Sanırım üzerinden 3 yıl geçti. Geçtiğimiz günlerde internet sitelerinin birinde bir haber okudum. Bafra Ticaret ve Sanayi Odası acımız bizim arkadaşların durumuna üzülmüş olmalı ki, kendilerini davet etmiş. ''Gelin bizim OSB'de kümelenin'' demiş kendilerine. Pek sevinmişler bu duruma. Ben de sevindim.

Geçen gün Bizim TSO Başkanının bir açıklamasını okudum. Samsun için Gıda Organize Sanayi Bölgesi için ''Tam zamanı'' demiş. Ki; Bizim Gıda OSB kurulalı yıllar oldu. 25 fabrika kurulacaktı. Gıda OSB nedeniyle birçok kişi iş ve aş sahibi olacaktı.

Köylülerimizde unutulan tarım yeniden canlanacak, köylülerimiz tarlalarından topladıkları ürünleri doğrudan bu fabrikalara satma imkanı bulacak ve böylece topluca kalkınacak ve zenginleşecektik. Dağ fare doğurdu. Yani bir arpa boyu yol alınamadı. Bir iki işletme var elbette Gıda OSB'de ama henüz dolmadı ve üretime tam anlamıyla başlanamadı bölgede. Hal böyle olunca İSO'nun 500 büyük sanayi kuruluşu listesine Gaziantep 13, Kayseri 12 firma sokarken biz üç firma sokunca sevinç naraları atarız.

Züğürt tesellisi gibi bir şey. Epi topu üç firma olunca da dikkat çekiyor tabii. O yüzden olsa gerek dikkat çekmemek için bazı bilgilerini gizleme gereği duymuşlar. Diğer firmalar karlarını ve zararlarını göğüslerini gere gere yazarlarken bizim üç firmanın ikisi karını ve zararını gizlemiş her nedense. İşte benim memleketimin hali pür melali bu.

/ Ragıp GÖKER
10 Temmuz 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder