18 Ocak 2016 Pazartesi

Nerduban - Samsun'da Bir Sahhafın Serencamı

Bu hafta bir telaş halinde yine bir yerlere yetişmeye çalışırken bir yandan da bu hafta ne yazacağımı düşünürken tesadüfen bir dükkanın yanından geçtim.   Bir sahhaf! Hem de Samsun'da!  İşte buldum! Samsun'daki sahhafları yazayım! Brağvo ben! Hemen gugılladım. Gördüğüm ilk sayfaya tıklamamla karşıma çıktı Nerduban Sahhaf. İncelemeye koyuldum.

Fotoğraflarına bakınca güzel bir tesadüfün tam ortasında bulunduğumu fark ettim. Nerduban benim tesadüfen yanından geçtiğim Sahhaf dükkanının ta kendisi! Sahhaf deyince öyle kelli felli, emekli ve huzurlu bir amcayla karşılaşacağını düşünenler yanılıyorlar.  Nerduban Sahhaf'ın kurucusu Volkan Samet Altuntaş henüz 25 yaşında! Yaklaşık 2,5 yıldır, çoğu kişinin çok romantik hayali olan bu mesleği Samsun'daki mütevazı dükkanında nişanlısı ile birlikte icra ediyor genç Sahhaf Volkan. Sanırım Türkiye'nin en genç sahhafı Samsun'da! Üstelik öyle ek iş olarak falan da yapmıyor bu işi. Geçimini bizzat bu işten sağlıyor.

Hikayesi oldukça ilginç gelen bu genç adamla internetten randevulaştıktan sonra geçtiğimiz cumartesi,  eşimle birlikte ziyaret ettik Nerduban Sahhaf'ı.  Yaklaşık bir saat süren keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.  Hayatın başındaki dört genç olarak hayallerden, kitaplardan, yaşadıklarımızdan konuşuldu. Çok çay içildi. Benim için sahhafı kitapçıdan daha özel kılan eski kitapların büyüsü kadar sahhaf ile edilen muhabbettir. Keyifli, hoş sohbet, samimi kısacası güzel adamlardır sahhaflar. Yaşı ne olursa olsun bir sahhaftan çok şey öğrenirsiniz. Kimi zaman bir kitap kimi zaman bir şair kimi zaman bir kelime.

Ben Nerduban'ın Farsça'da "merdiven" anlamına geldiğini öğrendim mesela.  Ağır ağır çıkılan bu meşakkatli mesleğe oldukça uygun bir isim. "Nerduban." Nerduban'ın isim babası, hem Volkan'ı bu dünyaya getiren, hem de hayallerini gerçekleştirmesi için oğluna en büyük desteği sağlayan kişi. Emekli edebiyat öğretmeni babasının kitapları ve bankadan çektiği krediyle hayat bulmuş Nerduban.

Hiç kolay olmamış bu yaşta hiç bilmediği şehr-i Samsun'da bu mesleğe atılmak. İki buçuk yıl içerisinde bir kaç defa kapatmanın eşiğinden dönmüş. Neyse ki dönmüş. İyi ki dönmüş. Hikayenin devamını yani, sahhaflığa nasıl başladığını, işin romantik olduğu kadar ticari yönlerini, kendi kitaplarını satarken neler hissettiğini mesleğe ağzı sulananlara son derece gerçekçi tavsiyelerini kendi tabiriyle "Sahhaflık serencam"ını Sahhafname isimli bloğunda paylaşıyor Sahhaf Volkan. 

Yazdığı tek şey blogu değil. Şiirler hikayeler de kaleme alıyor. Üstelik ödüllü yazıları var. İnşallah edebiyata ve kitaplara gönül vermiş bu genç ve yürekli arkadaş bir gün kendi kitabını da buram buram edebiyat kokan bin bir emekle kurduğu, şirin ve mütevazi dükkanının raflarına ekler... Yolu açık olsun... Saygılar!

/Emre SEVEN
18.01.2016

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder