3 Ağustos 2015 Pazartesi

Çarşamba Yazıları, Körpedir Kuzuları

Çoğu zaman kişiler, karşısında bulunan sevdikleri insanlara sevgilerini belli etmezler. Bu genelde psikolojik bir tavır olmasına rağmen, çoğu zaman kişileri şımartmamak, bu sevginin zaten var olduğunu bilmesi ile bağlarının kuvvetli olmasını sağlayacak girişimleri bırakmaması içindir. Bunu manen hisseden ve sevildiğini bilen kişiler karşısındakilerin onlara vereceği kararlara, yanlışta olsa yaratılacak problemlere, kızılan anlara veya bağrış kıyamet geçen zamana aldırış etmez. Çünkü bilirler ki; bu kızmaların, bu kızgınlıkların hepsi onların iyiliği içindir. Bu yüzden seven kişi, sevdiğine zulüm ediyormuş gibi görünür.

Benim Çarşamba'ya olan sevgim de biraz marazidir, eleştirilerimde ondan beklentilerimin yüksek olmasının yarattığı düş kırıklığının payı olsa gerek, yoksa coğrafi olarak cezbedici bir konumu vardır sevgili ilçemin. Köyde(şimdilerde: Çarşambanın mahallesi oldu ama benim gözümde ve gönlümde hala köy olarak kalacaktır) bahçeme sığınan yaralı bir köpek uzun bir tedavi sonucu iyileşti ve dokuz adet birbirinden güzel yavru yaptı.
  
Bahçemde böyle bir sokak köpeğini(hem de dişi, hem de gebe) barındırdığım için tüm komşularımla kanlı bıçaklı oldum."efendim üç ay sonra ben Samsuna gidince bu köpekler ne olacakmış?"çoluk, çocuğa zarar verirlerse bana bunun hesabını sorarlarmış" en çok üzüldüğüm ise "solcular hep böyle olurlar,Allahın sahip çıkmadığına sahip çıkarlar" dedikoduları oldu. Adım neredeyse "İT ÇOBANI" olacak. Köy kahvesinde toplantı yapıp soruna açıklık kazandırmak istedim. Sonuç bildirgesi:

1:)kapıma sığınan düşmanım bile olsa geri çevirmem. Kaldı ki köpekler düşmanım değil, konuklarım
2:)Köpekler insanoğlunun evcilleştirdiği ilk canlıdır ve kadim dostudur. Dostluk vefa gerektirir.
3:)Köpek dostlarımın çevreye verdikleri her zarar kuruşu kuruşuna tanzim edilecektir.
4:)Dostlarımın her birinin adı vardır, bundan sonra onlardan bahsedilirken isimleri kullanılacaktır.
5:)kasti olarak dostlarıma fiili veya sözlü şiddet gösterenler kim olduğuna bakılmaksızın misli ile cevap bulacaklardır.
6:)Belediye başganı enişteniz, benim köpeklerimle derdi olan başgan eniştesine başvursun.

İkram edilen çayı bardağı ile kahvenin ortasına boca edip eve döndüm. Aslında bilseler bu dostlarım onlardan misli ile soylular benden önce kucaklayıp baş tacı yaparlar, her biri pırlanta GOLDEN ROTWEİLER. Köy imamları gibi yine gameti uzattım, konunun aslından uzaklaştım. Diyeceğim koskoca Çarşamba’da köpek maması satan bir bakkal, eczane, baytar ofisi, market bulamadım.

Bazı parametreler vardır kalitenin göstergesidir. Uzun uzun sosyolojik analizler yapmaya gerek yoktur bir coğrafyanın ne olduğu konusunda bir köpek maması bile yeter. Oysa 80’li 90’lı yıllarda Çarşamba’da kedi ve köpek maması üretimi ve ihracatı yapan fabrika vardı. HASBİ MENTEŞOĞLU (Nam-ı diğer Hasbi ağa) ruhuna rahmet, kim ne derse desin bir fenomendi ÇARŞAMBA için. Nereden nereye geldiğimizin ilginç bir göstergesi. Haaa, unutmadan sorayım şu anlı şanlı AVM ‘nizin adı neydi sahi?

/Cemil BİÇER
03.08.2015

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder